بضاعت زیرساختی آموزش مجازی در برخی مناطق دانشجویان را به مرخصی تحصیلی وادار کرد
قنبری در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آموزش مجازی در زمان کرونا، گفت: بحران کرونا و مجازی شدن آموزش، فرصتها و تهدیدهایی را به دنبال داشته و در واقع هر موضوعی وجوه مثبت و منفی خود را دارد. بسیاری از دانشجویان در مناطقی سکونت دارند که بضاعت زیرساختی آن منطقه اجازه استفاده از اینترنت مناسب را نمیدهد و باعث شد تعدادی از این دانشجویان به اجبار یک یا ۲ ترم مرخصی تحصیلی بگیرند.
عضو هیئت علمی دانشکده مواد و متالوژی دانشگاه علم و صنعت ایران، افزود: آسیبهای دوران کرونا از جمله نداشتن زیرساختهای مجازی در حوزه دروس آزمایشگاهی و کارگاهی به ویژه در رشتههای مهندسی، نبود امکانات لازم برای دانشجویان در مناطق کم برخوردار، فقدان بازخورد و تعامل اساتید با دانشجویان، خستگی دانشجویان به علت نشستن طولانی مدت پای سیستم، کاهش ارتباط اجتماعی و متعاقب آن آسیب های روحی دانشجویان و برخی اساتید را به دنبال داشته است.
این استاد دانشگاه درباره فرصتهایی که کرونا در آموزش عالی به وجود آورد، اظهار کرد: آموزش مجازی فرصتیهایی از جمله امکان استفاده اساتید و حتی دانشجویان از کنفرانسهای خارجی و وبینارها در فضای آنلاین، گسترش ارتباطات بینالمللی، آشنایی با موضوعات علمی در سراسر دنیا و دانشگاههای ایران، منظمتر شدن کلاسها به علت نظارت برروی آن، استفاده دانشجویان از ویدیوهای آموزشی پس از تدریس، ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه بحران کرونا در کشور فرصتهای بسیاری برای رشد، توسعه و تحول ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف کیفیت آموزش در این زمان مورد تهدید قرار گرفته است. البته نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد اما عمده اساتید معتقدند یادگیری دانشجویان در زمان کرونا کاهش داشته و علیرقم تلاش دانشگاهها، مراکز آموزشی و اساتید به آموزش خدشه وارد شده است.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/