دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1400 - 05:01
آصفی:

گروسی باید بگوید کجای کار ایران اشکال دارد

عقل و منطق ایران آمریکا را مستأصل کرده استسخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تاکید کرد: گروسی باید بگوید کجای کار ایران مخالفِ ان پی تی و وظایفِ ما در قبالِ همکاری‌های هسته‌ای و نیز مغایرت با برجام است. گروسی پاسخ روشنی برای این سؤال ندارد و لذا مدام اعلام می‌کند که کار با ایران سخت است و زمان را از دست می‌دهیم.
کد خبر : 618888
آصفی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حمیدرضا آصفی در خصوص ادعای جدید گروسی نسبت به بازرسی‌ها از فعالیت هسته‌ای کشورمان گفت: آژانس باید از غربی‌ها و امریکایی‌ها سؤال کند. اولاً ما با آژانس همکاری خوبی داشتیم و خودشان هم به این مهم اذعان دارند ثانیاً کار جمهوری اسلامی، بر اساس مصوبه مجلس است که تصویب شده و در چارچوب وظایف و مسئولیت و تکالیفِ ما، در مسیر برجام حرکت شده است.


وی درعین‌حال به نزدیک بودن برگزاری اجلاس شورای حکام اشاره کرد که غرب قصدِ بازی در آن زمین را دارد؛ لذا داستانی درست کرده‌اند که یک ضلع آن آژانس و دیگری امریکا و ضلع دیگر اروپاست و رژیم صهیونیستی در کانون آن واقع شده است.


آصفی با بیان اینکه ما منافع کشور خود را در نظر داریم و بر سر منافع خود گذشت نمی‌کنیم، این رویه را برای زیاده خواهان سخت توصیف کرد و گفت: ایران بر اساس حقوقِ خود در برجام حق دارد وظایفش را بر اساس امتیازات تنظیم کند.


آمریکا که از برجام خارج شد، این خلأ توسط کشورهای اروپایی پر نشده و از طرفی خود اروپایی‌ها نیز وظایف خود را انجام ندادند و قصد دارند فشار یک‌طرفه برای انجام تعهدات به ایران بیاورند.


سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تاکید کرد: گروسی باید بگوید کجای کار ایران مخالفِ ان پی تی و وظایفِ ما در قبالِ همکاری‌های هسته‌ای و نیز مغایرت با برجام است. گروسی پاسخ روشنی برای این سؤال ندارد و لذا مدام اعلام می‌کند که کار با ایران سخت است و زمان را از دست می‌دهیم.


آصفی تاکید کرد: ایران ۱۴ سال زمان خود را به دلیل بدعهدی‌های امریکا ازدست‌داده است. آن‌ها تصمیم دارند ایران را تحت‌فشار بگذارند تا شتاب‌زده تصمیم بگیریم خاصه در شرایط کنونی که قبل از برگزاری شورای حکام، فشارها را زیاد کرده‌اند.


همچنین آمریکایی‌ها دست پاچه هستند چون ایران بدون توجه به‌طرف مقابل از روی عقل و منطق تصمیم می‌گیرد.


وی ادامه داد: هروقت آقای گروسی اعلام کرد که فلان کار ایران مخالف این بند از برجام است، می‌توان با آنها گفتگو کرد ولی امروز صرفاً کلی‌گویی می‌کنند که فقط در راستای اعمال فشار است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته