دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1394 - 16:21

در جلسه امروز پرداخت بدهی بابک زنجانی چه گذشت؟/ وکیل وزارت نفت: متهم این بار پای بانکی در چین را وسط کشاند که امیدوارم آدرس غلط نداده باشد

وکیل وزارت نفت با بیان اینکه هیچ یک از 17 بانکی که زنجانی برای پرداخت بدهی‌اش به وزارت نفت معرفی کرده بود، اعتبار نداشت، گفت: زنجانی امروز مدعی شد که در بانکی در چین پول لازم را دارد و می‌تواند بدهی وزارت نفت را از آن طریق پرداخت کند.
کد خبر : 61840

غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به جلسه‌ای که صبح امروز با حضور وی، قاضی صلواتی، بابک زنجانی و وکیلش، و نماینده بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی بعضی از 17 بانکی که زنجانی برای پرداخت بدهی به وزارت نفت معرفی کرده بود حتی وجود خارجی هم نداشتند و برخی دیگر ورشکسته شده بودند.


وی با اشاره به نامه‌ای که بانک مرکزی از سوی اداره سازمان‌های بین‌المللی این بانک آن را اعلام کرده بود، افزود: هیچ کدام از بانک‌هایی که زنجانی نامبرده بود اعتبار لازم برای انتقال پول را نداشتند، این موضوع رسماً به دادگاه اعلام شد و نامه بانک مرکزی را که به وزارت نفت ابلاغ شده بود، به دادگاه تقدیم کردیم.


وکیل وزارت نفت ادامه داد: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد، زنجانی اعلام کرد پول‌هایی در یکی از بانک‌های کشور چین دارد و اگر هماهنگی انجام شود، این پول‌ها را به ایران منتقل می‌کند. موضوعی را که امروز زنجانی در دادگاه بیان کرد بسیار جدید بود. ضمن اینکه زنجانی طی دو سال گذشته از این آدرس‌های غلط به ما بسیار داده است.


مهدوی تصریح کرد: زنجانی مدعی بود در پاره‌ای از زمان پول‌هایش در کشور ژاپن و در وقتی دیگر پول‌هایش در مسکو، تاجیکستان و کانادا است و امروز مطرح کرد که پول‌های من در بانکی واقع در کشور چین است و آماده هستم که این پول‌ها را به ایران منتقل کنم، البته ما نیز از این پیشنهاد استقبال کردیم.


در جلسه‌ای که امروز برگزار شد، زنجانی اعلام کرد پول‌هایی در یکی از بانک‌های کشور چین دارد و اگر هماهنگی انجام شود، این پول‌ها را به ایران منتقل می‌کند. موضوعی را که امروز زنجانی در دادگاه بیان کرد بسیار جدید بود. ضمن اینکه زنجانی طی دو سال گذشته از این آدرس‌های غلط به ما بسیار داده است

وی با بیان اینکه تحریم‌های کشورهای غربی و آمریکا طی یکی دو روز آینده لغو می‌شود، عنوان کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها دیگر زنجانی نمی‌تواند به این موضوع (آدرس‌های غلط) توسل کند. تاکنون مطالبی را که زنجانی مطرح کرده است صحیح نبوده اما امیدواریم این بار صحبت‌های زنجانی صحت داشته باشد و پول بیت‌المال بازگردانده شود.


وکیل وزارت نفت ادامه داد: اگر این بار هم صحبت‌های زنجانی صحت نداشته باشد فکر می‌کنیم دادگاه محترم بر مبنای قوانین خود تصمیم لازم را می‌گیرد.


مهدوی با توجه به اینکه تنها سه روز از فرصت دادگاه به زنجانی برای پرداخت بدهی‌اش باقی مانده است، توضیح داد: من فکر می‌کنم به زنجانی فرصت منطقی داده شود تا ادعای جدید خود را به منصه ظهور برساند.


وکیل وزارت نفت با بیان اینکه ما عذر تحریم‌ها را هیچ‌گاه از سوی زنجانی نپذیرفتیم، ‌اضافه کرد: زنجانی در دی ماه 91 تحریم شد و دستور پرداخت‌های وزارت نفت ماه‌ها قبل از تحریم‌ به زنجانی ابلاغ می‌شد تا بدهی‌اش را بپردازد اما زنجانی از این موضوع سر باز می‌زد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته