دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1400 - 23:09
آیت‌الله مکارم شیرازی:

باید در مورد زنان نص شریعت پیاده شود

بی‌تفاوتی و تندروی در حوزه زنان آسیب‌زا استآیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور گفت: باید در مورد زنان نص شریعت پیاده شود، متأسفانه عده‌ای مخالف این امر هستند، البته نباید در این زمینه تندروی هم باشد، چرا که بی‌تفاوتی و تندروی در حوزه زنان آسیب‌زا است.
کد خبر : 618312
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور گفت: در مورد زنان با مسائل پیچیده‌ای مواجه هستیم، قبل از انقلاب زنان رها بودند و قیدوبندی نبود و بعد از انقلاب نسبت به مسئله زنان حساسیت‌هایی ایجاد شد.


مرجع تقلید شیعیان افزود: پس از انقلاب بی‌بندوباری‌ها اصلاح شود و تلاش شد وضعیت زنان تبدیل به شرایط اسلام پسند شود، در اینجا عده‌ای فرزانگان و علما دست‌به‌کار شدند و برنامه‌هایی برای زنان تدوین کردند.


وی بیان کرد: یکی مدارسی که برای زنان ایجاد شد جامعةالزهرا بود که واقعاً ارزشمند است و پیشرفت‌های خوبی دارد و چند هزار زن و دختر در آنجا پرورش یافته‌اند.


آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: پایه این تحولات به دست امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و ایشان مرکزی را برای تربیت دختران انقلابی ایجاد کردند که بسیار وسیع است و امکانات خوبی دارد و تعداد دانش‌پژوهان نیز قابل توجه است.


مرجع تقلید شیعیان افزود: این مرکز به‌سرعت مراحل رشد و پیشرفت را پیمود و طلاب خواهر از مرحله پایین دروس دینی خودشان را سپری کرده و درس خارج را گذرانده‌اند که نشان می‌دهد استعداد زیادی دارند که در مدت کوتاهی مدارج را پیموده‌اند، این مراکز باید تقویت شود.


وی گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها در حوزه زنان برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند که مورد پسند اسلام و شأن زنان نیست و باید مسئولان در حوزه زنان توجه ویژه‌ای به رفع آسیب‌ها داشته باشند.


مرجع تقلید شیعیان همچنین افزود: هر مقام مسئول باید برای مسائل فرهنگی زنان در صداوسیما تلاش کند و راه دیگر نیز همین انجمن‌های زنان است، ضمن اینکه باید از ریشه شروع کنیم و با توجه به اینکه آموزش اهمیت زیادی دارد باید از دبستان و مدارس و دانشگاه شروع کرد.


آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اگر مدارس از نظر اسلامی برای دختران موقعیت خوبی باشد و با متون اسلامی پرورش یابند تحولات خوبی اتفاق می‌افتد، باید آموزش بر اساس آموزه‌های دینی باشد.


وی گفت: همچنین باید از وسایل تبلیغاتی استفاده کرد؛ صداوسیما و روزنامه‌ها و فضای مجازی این‌ها همه تریبون‌هایی است که می‌تواند مسائل را پوشش دهند تا به حال کارهای زیادی شده اما ضعف‌هایی وجود دارد.


مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید در مورد زنان نص شریعت پیاده شود، متأسفانه عده‌ای مخالف این امر هستند، البته نباید در این زمینه تندروی هم باشد، چرا که بی‌تفاوتی و هم تندروی در حوزه زنان آسیب‌زا است.


آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امید است در دولت و مجلس فعلی که به موضوعات دینی و مذهبی اهمیت داده می‌شود کمر همت را برای اعتلای فرهنگی ببندند و از کارهای فردی پرهیز شود.


انتهای پیام/۴۱۲۹/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته