دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1400 - 21:51
در دوره جدید صورت گرفت؛

رسیدگی به دو پرونده در نخستین جلسه جرائم مطبوعاتی

سخنگوی هیئت منصفه مطبوعات از رسیدگی به دو پرونده در دادگاه مطبوعات خبر داد.
کد خبر : 618304
دادگاه مطبوعات



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا احمد مومنی راد ،سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات اظهار کرد: امروز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با حضور محمدجواد حشمتی مهذب رئیس‌کل‌ دادگستری استان تهران، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مسئولان قوه قضائیه در سالن ولایت برگزار شد.


وی افزود: پس از انجام مراسم تحلیف نخستین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید برگزار شد و در ابتدای جلسه با توجه به شروع دوره جدید و لزوم تعیین اعضای هیئت رئیسه پس از بحث و مشورت بر اساس آیین نامه داخلی اعضای هیئت رئیسه، هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با رای اعضاء حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به‌عنوان رئیس و علی اکبر کسائیان به‌عنوان دبیر و احمد مومنی راد به‌عنوان سخنگو انتخاب شدند.


مومنی راد افزود: در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۲ پرونده رسیدگی شد. پرونده اول مربوط به متهم مدیر مسئول پایگاه خبری فراز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی بود که هیئت منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام فوق الذکر متهم را مجرم دانست و نیز باتفاق آرا او را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.


مومنی راد در پایان گفت: پرونده دوم مربوط به متهم مدیر مسئول پایگاه رویداد ۲۴ به اتهام انتشار و افشای سند محرمانه بود که هیئت منصفه با اکثریت آرا متهم را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و نیز باتفاق آرا او را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته