![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
همخوانی رشته تخصصی با مدرک و کارآیی فارغالتحصیلان دانشگاهی به اشتغالزایی کمک میکند
![علی آهونمنش](/c-files/2021/04/22/0/929952.jpg)
علی آهونمنش در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره مدرکگرایی با محوریت ارتقای جایگاه شغلی فارغالتحصیلان دانشگاهی، گفت: دانشجویانی که از دانشگاهها و مراکز آموزشی فارغالتحصیل میشوند باید با توجه به مهارتها و آموختههای خود شایستگی لازم برای دریافت مدرک و گواهینامه پایان دوره تحصیلی خود را داشته باشند.
وی با بیان اینکه برگزاری دورههای مهارتافزایی در دانشگاهها و مراکز آموزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: دانشگاهها و مراکز آموزشی منحصراً برروی حفظیات و علوم نظری تمرکز نداشته و باید مهارتآموزی را جز اهداف آموزشی خود قرار دهند. در این صورت دانشجو بعد از فارغالتحصیلی در زمان ورود به بازار کار و صنایع مختلف برای جامعه مفید و مؤثر خواهند بود.
رئیس اتحادیه مؤسسات غیرانتفاعی کشور با اشاره به اهمیت شروع کسب و کار برای فارغالتحصیلان، اظهار کرد: با برگزاری دورههای مهارتافزایی، فارغالتحصیلان دانشگاهی این امکان را پیدا میکنند که با اعتماد به نفس و با سرمایهای اندک کار کوچکی را شروع کرده و با جمع افراد دیگر آن کسبوکار را گسترش دهند.
آهونمنش با اشاره به اهمیت شایستهسالاری در کشور، خاطرنشان کرد: در جامعه باید شایستهسالاری حکمفرما شود. رشته تخصصی، مدرک و کارآیی فارغالتحصیلان دانشگاهی باید همخوانی داشته باشد تا به ارتقا و پیشرفت جامعه کمک کرده و وضعیت اشتغالزایی بهبود باید.
انتهای پیام/110/
انتهای پیام/
شیوهنامه آموزش ترکیبی برای حضور دانشجویان در دانشگاه تربیت مدرس تدوین شد
شیوهنامه آموزشی دانشگاهها در آموزش حضوری چگونه خواهد بود؟
در پساکرونا باید شیوهنامه جدیدی برای آموزش عالی در نظر گرفت
در آموزش حضوری یک سوم دانشجویان غیربومی در خوابگاه پذیرش نخواهند شد
![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
![نانو به چه دسته از فناوریهایی میگویند؟](/files/fa/news/1403/4/24/592749_156.jpg)