دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسن حبیبی:

سرمربی تیم ملی فوتبال کمکی به تیم ملی امید نکرد/ کی‌روش از اوضاع آشفته فدراسیون نهایت استفاده را می‌کند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی‌روش کمکی به تیم ملی امید نکرد که بخواهد بر روی این تیم اشراف داشته باشد.
کد خبر : 61801

کارلوس کی‌روش بعد از حضور چند روزه در قطر و تماشای دو بازی ابتدایی تیم ملی امید در مسابقات انتخابی المپیک مقابل سوریه و قطر، این کشور را به مقصد لیسبون ترک کرد. از نظر برخی کارشناسان و اهالی فوتبال، همراهی نکردن کی‌روش با تیم ملی امید تا پایان رقابت‌های انتخابی المپیک، بی‌اهمیتی سرنوشت این تیم برای کی‌روش به حساب می‌آید.


حسن حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سفر چند روزه کی‌روش به قطر برای تماشای بازی‌های تیم ملی امید و تاثیر حضور سرمربی تیم ملی بر عملکرد تیم امید گفت: «طبق مقررات حاکم بر فوتبال، سرمربی تیم ملی بزرگسالان باید بر تیم‌های امید و پایه هم نظارت داشته باشد. در واقع کی‌روش حق دارد بر تیم‌های دیگر تیم ملی نظارت داشته باشد، اما در صورتی که کمکی هم به این تیم‌ها کرده باشد. از نظر من کی‌روش کمکی به تیم ملی امید نکرد که در حال حاضر بخواهد بر روی این تیم اشراف داشته باشد.»


سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: «حضور کی‌روش در قطر و دیدن تنها دو بازی تیم ملی کاری بی‌فایده بود. اگر قرار بود کی‌روش بازی های تیم امید را زیر نظر بگیرد باید تا پایان مسابقات در قطر می ماند نه اینکه در وسط مسابقات قطر را ترک می کرد و به کشورش بازگشت.»


وی ادامه داد: «در فدراسیون فوتبال هیچ کس به خوبی وظایف خودش را انجام نمی‌دهد و اوضاع آشفته‌ای بر این فدراسیون حاکم است. کی‌روش هم از اوضاع آشفته فدراسیون نهایت استفاده را ‌می‌کند. فدراسیون باید نظارت بیشتری بر عملکرد سرمربی تیم ملی داشته باشد که متاسفانه این نظارت وجود ندارد.»


پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص آموزش فنی مربیان داخلی توسط کی‌روش گفت: «فدراسیون باید شرایطی مهیا می‌کرد تا مربیان جوان ایرانی زیر نظر کی‌روش کار کنند و از دانش فنی او استفاده کنند تا بعد از اتمام قرارداد سرمربی تیم ملی، از مربیان داخلی در کادر فنی تیم‌های ملی استفاده شود. کی‌روش باید تعامل بیشتری با مربیان تیم ملی امید می‌داشت و در صعود تیم ملی امید به المپیک به کادر فنی این تیم کمک می‌کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته