دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 16:08

محکومیت روزنامه اعتماد در پی شکایت پزشکی قانونی همدان/ حضرتی: شرایط کنونی، بهار مطبوعات است

الیاس حضرتی گفت: محکومیت اخیر به خاطر شکایت پزشکی قانونی همدان است.
کد خبر : 6180

«الیاس حضرتی» مدیر مسئول روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره محکومیت خود در دادگاه مطبوعات تصریح کرد: پزشکی قانونی همدان به خاطر انتشار گزارشی در صفحه حوادث روزنامه در دو سال پیش از ما شکایت کرده بود.


وی افزود: گزارش مربوط به ماجرای قتل یک دانشجوی دختر در دانشگاه علوم پزشکی همدان بود که بعدا مشخص شد آن دانشجو خودکشی کرده است.


حضرتی ادامه داد: بعد از این، دانشگاه علوم پزشکی همدان و نیز پزشکی قانونی همدان از روزنامه اعتماد شکایت کردند که دانشگاه علوم پزشکی رضایت داد ولی پزشکی قانونی نه.


حضرتی در پاسخ به این سؤال که «نظر شما درباره مشکلات پیش روی مطبوعات چیست؟» اظهار کرد: شرایط حاضر، بهار مطبوعات ایران است.


گفتنی است، دادگاه رسیدگی به پرونده روزنامه اعتماد و سایت تابناک روز یکشنبه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.


هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران، مدیر مسئول روزنامه اعتماد و مدیران مسئول کنونی و سابق سایت تابناک را در عناوین اتهامی، مجرم شناخت.


بر اساس این گزارش، پرونده روزنامه اعتماد با شکایت پزشکی قانونی و به اتهام نشر مطالب خلاف واقع از طریق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده بود که هیئت منصفه مطبوعات، متهم را مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.


مدیران مسئول سابق و فعلی تابناک محکوم شدند


همچنین در دادگاه امروز به پرونده مدیرمسئول کنونی سایت تابناک با شکایت منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین کشورمان و به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و توهین رسیدگی شد که در ارتباط با اتهام توهین، هیئت منصفه مطبوعات، متهم را مجرم نشناخت اما در مورد نشر مطالب خلاف واقع، وی را مجرم شناخت اما مستحق تخفیف در مجازات دانست.


در دادگاه امروز همچنین به پرونده محمدجواد بربریان، مدیرمسئول وقت سایت تابناک با شکایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع نیز رسیدگی شد که هیئت منصفه مطبوعات متهم را در عناوین اتهامی مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته