موشن گرافیک چیست؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا ، موشن گرافیک با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری و مجموعه ای کامل از ابزار ها و قابلیت های منحصر به فرد، یک پروسه کامپیوتری به خصوص را به اجرا می رساند. انتقال محتوا با این روش از مزیتهای بسیاری برخوردار است. از جمله اینکه میتوان آنرا بهصورت تأثیرگذار و جذاب در زمان کوتاه تری به مخاطب ارائه داد.
رشته موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک بخشی از گرافیک یا انیمیشن نیست بلکه رشته ای مستقل است که همزمان از تصویر، تحرک و صدا بهره میبرد و میتوان آن را جایی بین انیمیشن و گرافیک تعریف کرد، رشته موشن گرافیک حدفاصل بین هنرهای دراماتیک و هنرهای تجسمی است. یعنی تلاقی چند هنر مانند طراحی گرافیکی، صدا گذاری و پویا نمایی و حرکت که به موجب آن تصاویری ثابت به یک فیلم گرافیکی متحرک تبدیل می شود که البته به همه اینها مهارت کار با نرم افزار های تخصصی نیز باید اضافه شود.
تاریخچه رشته موشن گرافیک
اولین فردی که عبارت موشن گرافیک را به کار برد، یک انیمیشن ساز معروف به نام جان ویتنی بود. او در سال 1960 از این برنامه برای تولید تصاویر متحرک و عنوان بندی و توالی یابی فیلم های تلویزیونی استفاده کرد. اما در واقع انیمیشن با سینما آغاز شد. عده ای نیز شروع موشن گرافیک را خیلی پیش از این، یعنی در سال 1800 می دانند که کتاب هایی با استفاده از نقاشی، تصاویر متحرک ایجاد گردید. بنابراین شروع موشن گرافیک را نمی توان به یک فرد خاص نسبت داد.
تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن
انیمیشن را می توان نمایشی تند و پیوسته از یک اثر هنری دو بعدی برشمرد که به دلیل ترسیم اشکال در موقعیت و ابعاد مختلف، توهم حرکت را برای بیننده به وجود می اورد. در حالیکه در موشن گرافیک ، حرکت عناصر جزئی از ذات این رشته است و مانند انیمیشن، توهم نیست که برای بیننده به شکلی واقعی بروز کند. با همین تعریف کوتاه از دو مهارت انیمیشن و گرافیک پویا می توان تا حدود زیادی به تفاوت شان پی برد:
- انیمیشن غالبا داستان بلند است و به صورت فیلم به مخاطب عرضه میشود؛ اما موشن کوتاه و مختصر است چرا که اهداف محتوایی انیمیشن و گرافیک متحرک کاملا متفاوت است.
- محل اکران و جامعه هدف و متقاضیان موشن و انیمیشن متفاوت هستند. از گرافیک پویا در مواردی مانند تبلیغات به طور گسترده تری نسبت به انیمیشن استفاده میشود.
- موشن گرافیک غالبا تصویر محور است؛ ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است .
- دنیای گرافیک متحرک وابسته به وکتورها و المانها است اما در انیمیشن، کاراکترها عنصر اصلی هستند.
- انیمیشن محتوای خود را از طریق داستان به مخاطب منتقل می کند. اما موشن گرافیک برای ارائه محتوا بیشتر بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و حرکت تکیه دارد.
- انیمیشن غالبه به جنبه های روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها می پردازد. اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها توجه دارد.
انواع سبکهای موشن گرافیک
درصد تاثیرگذاری و موفقیت موشن گرافیک نسبت به هزینه ساخت آن نسبتا کم بوده و استفاده از آن هم نسبتا آسان است با وجود این دلایل شاهد گرایش روز افزون کاربرانی با سلیقه های مختلف به عرصه موشن گرافیک هستیم که همین امر اختلاف علائق، باعث ایجاد سبک های مختلف موشن گرافیک شده است، همچنین با ورود شرکت های بسیار زیادی به ارائه این محصول تبلیغاتی به ویژه در دنیای دیجیتال شاهد رقابتی بسیار در ارائه کیفیت بهتر با هزینه ای پایین تر هستیم، در این بین آژانس پلاسینگ با بهره گیری از نیروهایی زبده در تولید موشن گرافیک یه سبک و کیفیتی بی نظیر رسیده است شما عزیزان جهت سفارش تبلیغات خود میتوانید با هزینه ای کاملا رقابتی نسبت به سفارش خود اقدام نمایید، جهت سفارش موشن گرافیک میتوانید از اینجا اقدام نمایید. در ادامه شناخته شده ترین سبک های موشن گرافیک را بر می شمریم:
1- موشن گرافیک
در موشن گرافیک ، به طور خاص به جای تصاویر واقعی، از وکتور یا نقاشیهایی استفاده میشود که به کمک نرمافزارهایی مانند ایلاستریتور تهیه و متحرک سازی میشوند. این تصاویر متحرک یک سناریوی ویژه دارند و پیام کلی آن توسط یک گوینده بر روی تصاویر بیان میشود به این روند موشن گرافیک می گویند.
2- ویدئو موشن
ویدئو موشن ها تلفیقی از فیلمبرداری و گرافیک هستند که برای انتقال یک محتوا و ایجاد جذابیت بیشتر و نمایش اطلاعاتی که با فیلم برداری قابل ارائه نیستند ساخته میشوند.
3- استاپ موشن
در این تکنیک از اشیاء و وسایل واقعی عکاسی می شود. اشیا به صورت جزئی حرکت داده شده و از هر حرکت و حالتهای مختلف آن عکس میگیرند، سپس با تدوین در نرمافزار گرافیکی، تمامی عکس ها پشت سر هم قرار داده شده و با تبدیل به یک کلیپ متحرک حس حرکت را القا می کند و نهایتا برای انتقال پیام مورد نظر استفاده می گردد.
4- اینفو موشن
در اینفو موشن از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده میکنند. یعنی اطلاعات به جای تصاویر ثابت به صورت خلاصه و در قالب تصاویر گرافیکی در کنار هم قرار گرفته و برای معرفی و یا بیان یک موضوع استفاده میشود.
اهمیت موشن گرافیک در تبلیغات
رقابت در بازار امروز بسیار جدی است. کسب وکارها برای دوام در حوزه فعالیت شان به دنبال بهترین روش های تبلیغاتی هستند تا مخاطبان از خدماتی که انجام می دهند و ویژگی محصولاتشان مطلع شوند. کسب وکارهایی که از فرصت دنیای مجازی بهره نبرده اند و از این بستر به نفع کسب وکارشان سود نجسته اند یا به طور کامل از صحنهی رقابت دور شده و از بین میروند و یا قادر نخواهند بود که به طور مناسب و مستمر به فعالیت خود ادامه دهند، استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی تاثیر به سزایی در فروش و برندینگ شما خواهد داشت، جهت سفارش موشن گرافیک همین الان اقدام نمایید و محصول یا خدمات خود را با بهترین بیان و زیباترین گرافیک به مشتریان خود معرفی نمایید..
تجربه ثابت کرده که هرقدر محتوای تبلیغاتی تولید شده، مفید و سودمند تر باشد و ازجلوهی بصری مناسبی بهره ببرد بهتر می تواند در راستایی هدفی که برگزیده، نیاز مخاطب را برطرف سازد و در نتیجه به سرعت راه خود را بین مخاطب باز خواهد کرد. امروزه به لطف تکنولوژی هر کسبوکاری چه کوچک و چه بزرگ میتواند تبلیغاتی زیبا و جذاب را در شبکههای مجازی منتشر کند. تبلیغات در فضای مجازی و بستر اینترنت، نه تنها تاثیر بیشتری دارد، بلکه از هزینه به مراتب کمتری هم برخوردار است.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/