دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1400 - 09:47

۵ مرحله برای تمیز کردن و یخ زدایی یخچال فریجیدر

یکی از دغدغه های استفاده از یخچال فریزر ، برفک زدایی و حل دشواری ها برفک این دستگاه ها است. راهکارهایی زیادی برای آن هست ولی مهمتر این است که کدام راهکار، این مشکل را به طور کامل برطرف می کند. برفک هایی که در یخچال به وجود می آیند پس از مدتی کارایی دستگاه شما را کم کرده و سبب می شود که یخچال فریزر، برق بیشتری مصرف کند.
کد خبر : 617840
image-20211031090546-1.jpeg

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا ، یکی از دغدغه های استفاده از یخچال فریزر ، برفک زدایی و حل دشواری ها برفک این دستگاه ها است. راهکارهایی زیادی برای آن هست ولی مهمتر این است که کدام راهکار، این مشکل را به طور کامل برطرف می کند. برفک هایی که در یخچال به وجود می آیند پس از مدتی کارایی دستگاه شما را کم کرده و سبب می شود که یخچال فریزر، برق بیشتری مصرف کند.


۱) چشم براه آب شدن یخ باشید!


در این طریق باید دستگاه را از برق بکشید، در را باز کنید و منتظر ذوب شدن یخ باشید. این ابتدایی ترین شیوه یخ زدایی است، ولی مدت زیادی طول می کشد، به خصوص اگر در منطقه سردتری سکونت دارید. البته ایمن ترین شیوه یخ زدایی از فریزر هم روش فوق است. درب را باز بگذارید و منتظر شوید که یخ ها آب شوند. با ذوب شدن یخ، آب اضافی را با اسفنج یا حوله منزه کنید. همچنین سعی کنید برای جذب آب بیرون شده از دستگاه حوله را روی زمین قرار دهید.


شاید زمان زیادی می توانید صبر کنید برای آب شدن یخ ها در این صورت، بیایید چند روش سایر برفک زدایی یخچال فریزر را برای سرعت بخشیدن به این مورد رسیدگی کنیم.


۲) استفاده از فن


روش بعد برای از بین بردن برفک های یخچال فریزر، استفاده از فن یا دمنده هواست. یک فن می تواند به گردش هوای گرم در فریزر شما کمک کند. با این حال، اگر که هوای منزل شما به اندازه کافی گرم باشد ، با گذاشتن یک فن به سرعت این عمل به اتمام می رسد. روش فوق در هوای گرم بهترین عملکرد را دارد. این صحبت به گزیده تر برای هر کسی که دارای یک فریزر عمیق در گاراژ یا انباری خود است، بسیار مفید است.


بسته به ضخامت یخ، زمان آب شدن آن متفاوت است ولی شما می توانید بدون اینکه کار زیادی انجام دهید، به روند پیشه سرعت ببخشید.


۳) استفاده از سشوار


هوای گرم سشوار، سرعت بی اندازه ای به ذوب شدن یخ ها در پیشه برفک زدایی یخچال فریزر می دهد. در هنگام به کارگیری سشوار قابل حمل از اقدامات احتیاطی اساسی استفاده کنید تا در ایمنی کامل یخچال فریزر را یخ زدایی کنید. اطمینان حاصل کنید که حتما آب قرار گرفته در یخچال با پارچه ها و حوله ها جمع آوری می شود، سشوار را از آب یا یخ دور نگه دارید و هر بار بر روی یک منطقه تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که این دستگاه بیش از انتظار گرم نمی شود.


و این که، هرگز اجازه ندهید که سر سشوار خیلی به سیم پیچ ها یا کناره های فریزر کم و بیش شود زیرا گرمای زیاد به واحد گزند می رساند. چنانچه با احتیاط کامل روش برفک زدایی با سشوار انجام نگیرد، می تواند به ساختار پلاستیکی تو فریزر شما آسیب برساند. پایه فریزر را به وسیله حوله بچرخانید تا یخ ذوب شده جذب حوله ها شوند. سشوار را موازی با دیواره فریزر پیمان دهید. منظور این است که هوای گرم پشت یخ ها جمع شده و آنها را ذوب کند. لغایت شروع آزاد شدن لبه ها، به دمیدن هوای گرم در پشت یخ ادامه دهید و از یک وسیله پلاستیکی استفاده کنید تا یخ را به آرامی از دیواره ها خارج کنید.


نکته بسیار مهم: استفاده از سشوار در برفک زدایی یخچال فریزر مایه تسریع آن می شود، ولی اگر نکات ایمنی را رعایت نکنید یخچال و سشوار آسیب می‌بینند.


۴) قرار دادن آب جوش در یخچال و روی گنجه ها


یک روش سنتی برای سرعت بخشیدن به روند یخ زدایی فریزر، قرار دادن ظرف های آب جوش روی گنجه ها و بستن درب یخچال است. فریزرها به خوبی مهر و موم شده اند، پس بخار آب گرم به شل شدن یخ کمک می کند لغایت به طور طبیعی از دیواره ها ذوب و متمایز شوند. بعد از آن می توانید پس از نزدیک ۳۰ دقیقه با به کارگیری دستکش پلاستیکی یخ ها را با دست به راحتی، متمایز کنید.


در این روش، گرمای ظرف آب جوش شدنی است به قفسه ها گزند بزند و اگر هدف دارید از این روش برفک زدایی یخچال فریزر بهره‌گیری کنید، توصیه می کنیم یک حوله کاملاً لغایت شده ذیل ظرف آب گرم پیمان دهید. مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن ظرف در فریزر وجود دارد.


بسته به مقدار یخ جمع شده در فضای داخلی،حتما به خاطر داشته باشید که باید ظرف هر ۱۰ دقیقه جایگزین شود. در اثناء جایگزینی ظرف آب بهتر است که یخ های افتاده در کف را جمع کنید


۵) تراشیدن یخ ها


آخرین روش برفک زدایی یخچال فریزر تراشیدن یخ ها است. شاید تراشیدن یخ بهترین و از دوست داشتنی ترین روش ها در تسریع روند یخ زدایی است.


برای ممانعت از آسیب زدن به خود یا حفره شدن دیواره فریزر یا خط گاز، از یخ تراش سنتی، کفگیر پلاستیکی یا قاشق چوبی حتما استفاده کنید. ما توصیه می نماییم از این روش یخ زدایی همراه با دیگر طریق های موجود در این فهرست بهره‌گیری کنید لغایت روند پیشه تسریع پذیرد.


منبع
 


انتهای پیام/ ر


انتهای پیام/

برچسب ها: یخچال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته