دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با آنا:

سپاهان جدی‌ترین گزینه قهرمانی است/ به نفع غفوری است پنالتی نزند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: سپاهان گزینه اصلی قهرمانی است، استقلال و پرسپولیس برای فتح جام باید از این تیم بگذرند.
کد خبر : 617802
استقلال

گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و سپاهان با کسب پیروزی در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی جای گرفتند و در انتظار تقابل تیم‌های پرسپولیس و گل گهر سیرجان با حریفانشان در روز دوشنبه هستند. استقلال در مصاف با تراکتور به پیروزی رسید و سپاهان نیز برابر هوادار برنده شد.


فرشاد فلاحت‌زاده درباره برتری استقلال مقابل تراکتور با اشاره به نمایش قابل‌قبول آبی‌پوشان اظهار کرد: استقلال از لحاظ فنی بازی بهتری را نسبت به دیدارهای قبلی مقابل هوادار و ذوب آهن ارائه کرد. شاگردان فرهاد مجیدی در گردش توپ درون زمین و به خصوص در جناحین بسیار خوب عمل کردند. ضمن اینکه در مالکیت توپ عملکرد قابل قبولی داشتند و موقعیت‌های زیادی خلق کردند. پوشش نقاط ضعف تیم در مقایسه با بازی‌های قبلی مشهود بود و استقلال نقاط قوت بیشتری پیدا کرده است. البته آبی‌پوشان کماکان جای پیشرفت دارند و باید بهتر از این عمل کنند. از دست دادن فرصت‌ها باید کمتر و کمتر شود تا برتری‌های بهتری به دست آید.


وی در مورد اینکه استقلال در سه بازی دو پنالتی توسط وریا غفوری از دست داده، ضمن اینکه انتخاب پنالتی‌زن اول تیم را منوط به تشخیص سرمربی تیم دانست، عنوان کرد: غفوری کاپیتان استقلال شمرده می‌شود و بازیکنی است که در خدمت تیم بوده ولی برای زدن ضربه پنالتی باید از لحاظ روحی و روانی شرایط مساعدی داشت. به نظر من غفوری اعتماد به نفس گذشته را در زدن پنالتی ندارد و به نفع اوست که کنار بکشد تا بازیکن دیگری مسئولیت زدن ضربات پنالتی را بر عهده گیرد. به مرور زمان غفوری می‌تواند بار دیگر به پنالتی‌زن موفقی تبدیل شود اما در حال حاضر او روحیه لازم را ندارد و این موضوع در عملکرد او تأثیر دارد. کما اینکه در دیدار با تراکتور عصبی هم شد و از داور کارت زرد بی‌موردی گرفت.


پیشکسوت تیم استقلال درباره اینکه آبی‌پوشان تا چه اندازه بخت کسب عنوان قهرمانی را در رقابت‌های لیگ برتر دارند، تصریح کرد: فوتبال ورزشی پیش‌بینی‌ناپذیر است. فشار زیاد برای آنکه استقلال قهرمان شود جواب عکس می‌دهد چون هرچه جلوتر برویم بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. رقبا با حساب و کتاب مقابل آبی‌پوشان قرار می‌گیرند و با طرح و برنامه وارد زمین می‌شوند. ضمن اینکه روزهای خوب استقلال باید تداوم داشته باشد و بازیکنان زود اشباع نشوند. تیم مجیدی باید هفته به هفته جلو برود تا بتواند در مصاف با حریفان خود دست پر از زمین خارج شود. به نظرم استقلال هنوز با تیمی آرمانی که دارای انسجام در تمام نقاط زمین است فاصله دارد و به مرور در وضعیت ایده‌آل قرار می‌گیرد.




بیشتر بخوانید:





فلاحت‌زاده با تأکید بر این نکته که سپاهان تیمی است با مدیریت بسیار خوب و بخت زیادی برای فتح جام دارد، یادآور شد: محرم نویدکیا دومین فصل حضورش را در سمت سرمربی این تیم پشت سر می‌گذارد و تیم او باتجربه‌تر و قوی‌تر از فصل قبل شده است. به نظر من جدی‌ترین گزینه قهرمانی نماینده زردپوش اصفهان است و پرسپولیس و استقلال برای تصاحب عنوان نخست باید از پس سپاهان برآیند. گل گهر سیرجان هم تیم خوبی است و بدون تردید پرسپولیس که در پنج فصل اخیر قهرمان لیگ برتر شده از مدعیان اصلی به شمار می‌رود. تراکتور و فولاد نمی‌توانند بختی برای قهرمانی داشته باشند. البته فوتبال بالا و پایین زیادی دارد ولی به نظرم قهرمان این فصل یکی از چهار تیم سپاهان، استقلال، پرسپولیس و گل گهر خواهند بود مگر آنکه این تیم‌ها وارد بحران غیرمنتظره‌ای شوند و تیم دیگری درخشش خارق‌العاده‌ای داشته باشد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته