دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1400 - 17:12

استارت‌آپ‌ها باید چقدر بودجه برای تبلیغات کنار بگذارند؟

تبلیغات یکی از بخش‌های جدانشدنی هر کسب و کاری محسوب می‌شود که اگر به درستی انجام شود، می‌توانید خیلی راحت راه چندین ساله را تنها در عرض چند ماه طی کنید!
کد خبر : 617764
1



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا یکی از چالش‌های بسیار مهمی که در تبلیغات و بازاریابی وجود دارد، بحث تامین بودجه آن است. درواقع تمام کسب و کارهای اینترنتی می‌خواهند بدانند که برای شروع تبلیغات باید چقدر بودجه کنار بگذارند، به‌خصوص استارت‌آپ‌هایی که پول زیادی برای بازاریابی و تبلیغات ندارند. در این مقاله قرار است ملی پیامک ایران این موضوع را کاملاً بررسی کند.



تعیین بودجه تبلیغات به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟


سوال بالا سوالی است که نمی‌توان به صورت دقیق به آن پاسخ داد. دلیل آن هم این است که هر کسب و کاری با توجه به نوع محصول یا خدمات خود، نیازمند بودجه متفاوتی برای تبلیغات است.


با این حال، ما ۴ روش را به‌طور کلی برای تعیین بودجه تبلیغات مشخص می‌کنیم تا شما بتوانید برای شروع مبلغی را برای تبلیغ کسب‌وکارتان تخمین بزنید.



۱. تعیین بودجه بر اساس توان کسب و کار


اولین روش برای تعیین بودجه تبلیغات کسب و کار اینترنتی، این است که ببینید توان بیزینس‌تان برای پرداخت هزینه‌های تبلیغات چقدر است؟


روش‌های تبلیغاتی مختلف، هزینه‌ها و بازدهی‌های متفاوتی هم دارند و این مسئله که از کدام روش تبلیغاتی استفاده کنید، کاملاً بستگی به بودجه کسب و کار شما خواهد داشت.


اگر یک کسب و کار بزرگ باشید، معمولاً مشکلی در فراهم کردن بودجه تبلیغات اینترنتی نخواهید داشت اما اگر کسب و کارتان نوپاست، قطعاً با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید.


بنابراین در قدم اول ببینید که کسب و کارتان چقدر بودجه می‌تواند برای تبلیغات فراهم کند، سپس تصمیم بگیرید که از کدام روش استفاده کنید.


حتی گاهی اوقات استفاده از روش‌های کم‌هزینه نظیر بازاریابی پیامکی هم اگر به درستی انجام شود، می‌تواند بازدهی بسیار خوبی را داشته باشد! بنابراین همیشه انتخاب راه پرهزینه ارجحیت ندارد، بلکه باید راه درستی را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.


استارت‌آپ‌ها باید چقدر بودجه برای تبلیغات کنار بگذارند؟


۲. تعیین بودجه به روش درصد فروش


روش دیگری که می توانید برای تعیین بودجه تبلیغات اینترنتی در نظر بگیرید، استفاده از روش درصد فروش است! در این روش شما بخشی از فروش خود را برای تبلیغات کنار می‌گذارید تا به راحتی بتوانید محصول یا خدمات خودتان را تبلیغ کنید. حالا در این روش از کدام روش تبلیغاتی استفاده کنیم؟


این مسئله کاملاً به این موضوع بستگی دارد که چند درصد از فروش قرار است به تبلیغات اختصاص پیدا کند و این میزان، چقدر بودجه در اختیار شما قرار می‌دهد.


۳. تعیین بودجه به روش برابری با رقبا


یکی دیگر از روش های تعیین بودجه برای تبلیغات، «برابری با رقبا» نام دارد! در این روش شما باید تحقیق کنید که رقیبان شما چقدر تبلیغ کرده‌اند و شما هم به اندازه آن‌ها یا حتی بیشتر از آنها تبلیغ کنید.


این روش برای همه کسب و کارها جواب نمی‌دهد، اما بسیاری از کسب و کارهای بزرگ پاسخ خوبی را از آن گرفته‌اند. به طور مثال تبلیغات هدفمند در قزوین و رساندن پیام به دست مشتری با یک کلیک! توسط پنل پیامکی رضایت کاربر را به همراه داشته است


۴. تعیین بودجه بر اساس هدف و روش انجام کار


از دیگر راه های تعیین بودجه برای تبلیغات، توجه به هدف و روش انجام کار است! درواقع شما باید ببینید که هدفتان از تبلیغات چیست! آیا می‌خواهید برندسازی انجام دهید یا محصول خود را بفروش برسانید. بر اساس هدف و روش تبلیغ، می‌توانید بودجه را تخمین بزنید و همان مقدار را به صورت حدودی کنار بگذارید.


استارت‌آپ‌ها برای تبلیغات چقدر هزینه کنند؟


همانطور که گفتیم بسیاری از استارت آپ ها در ابتدای مسیر بودجه زیادی ندارند و همین مسئله باعث می‌شود که استفاده از روش‌های تبلیغاتی هزینه‌بر برای آنها بازدهی خوبی نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های کم‌هزینه برای بازاریابی در ابتدای مسیر شروع کنند.


استارت‌آپ‌ها باید چقدر بودجه برای تبلیغات کنار بگذارند؟


یکی از بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات که بازدهی بسیار عالی و بالایی دارد، استفاده از تبلیغات پیامکی است! شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید می توانید برای افراد ساکن در یک منطقه یا شهر بخصوصی به‌صورت کاملاً هدفمند پیامک ارسال کنید و تبلیغات خودتان را انجام بدهید.


شاید بگویید که مردم به پیامک‌های تبلیغاتی توجهی نمی‌کنند اما اینطور نیست! کافیست از متن تبلیغاتی جذاب و قدرتمندی استفاده کنید تا بتوانید تاثیر بازاریابی پیامکی را با چشم خودتان ببینید. برای شروع تبلیغات پیامکی باید حتماً یک پنل پیامکی تهیه کنید. خرید پنل اس ام اس هزینه زیادی برای شما ندارد اما تاثیر بسیار زیادی را روی کسب و کارتان خواهد گذاشت.


حتما میپرسید چگونه بهترین سامانه پیامک را شناسایی کنیم؟ در پاسخ باید گفت :


سامانه ملی پیامک یکی از متفاوت‌ترین سامانه‌ها برای ارسال گروهی و انبوه اس ام اس است که در این سال‌ها به خوبی امتحان خود را پس داده و مخاطبان خود را راضی نگه داشته است. از جمله امکانات سامانه ملی پیامک می‌توان به دیتابیس و بانک شماره‌ی جامع و به‌روز اشاره کرد. همچنین، امکان دسته‌بندی مشتریان بر اساس جنسیت، منطقه جغرافیایی، سن و غیره نیز وجود دارد.


جالب است که سامانه ملی پیامک، تمامی پنل‌های خود را به‌صورت تضمین شده ارائه می‌دهد. شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید همین الان وارد سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com شده و یا با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۱ تماس بگیرید و سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان این سایت بپرسید.


انتهای پیام/ر/۴۱۲۷




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته