دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1394 - 12:14
رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد:

بی‌مهری وزارت بهداشت اعتراض رادیولوژیست‌ها را برانگیخت

رئیس انجمن رادیولوژی ایران، عنوان کرد: انجام سونوگرافی توسط متخصصانی غیر از رادیولوژیست‌ها و تاکید بر ارجاع بیماران به مراکز رایولوژی یکی از مطالبات دیرینه رادلویولوژیست‌ها که متاسفانه مورد بی‌توجهی وزارت بهداشت قرار گرفته است.
کد خبر : 61744

دکتر جلال جلال شکوهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا عدم واگذاری سونوگرافی به رشته‌های غیر از رادیولوژی را یکی از مطالبات دیرینه رادیولوژیست‌ها دانست و گفت: متاسفانه اخیرا پزشکانی از قبیل متخصصان زنان و زایمان و نوزادان به انجام سونوگرافی در مطب می‌پردازند و بابت انجام این خدمت از بیماران تعرفه دریافت می‌کنند و این در حالی است که انجام سونوگرافی یک خدمت تخصصی رادیولوژیست‌ها است.


رئیس انجمن رادیولوژی ایران، افزود: دستگاه سونوگرافی باید مانند گوشی پزشکی و دستگاه فشارسنج تنها به عنوان یک ابزار تشخیصی در اختیار برخی پزشکان قرار بگیرد اما متاسفانه برخی دیگر از گروه‌های پزشکی از این ابزار به کسب درآمد می‌پردازند و مبالغی را از بیمار دریافت می‌کنند.


وی افزود: MRI، سونوگرافی و سی تی اسکن از خدمات رادیولوژی است که ارائه آن توسط رادیولوژیست‌ها روزانه کم‌رنگ‌تر می‌شود. تاسیس مرکز رادیولوژی که بتوان همه این خدمات را ارائه کرد نیاز به سرمایه هنگفتی دارد به همین دلیل بسیاری از پزشکان جوان با تاسیس مرکز رادیولوژی از طریق انجام سونوگرافی به ارائه خدمت و کسب درآمد می‌پردازند که متاسفانه دخالت متخصصان زنان و نوزادان موجب ایجاد مشکلات اقتصادی فراوانی برای این گروه از پزشکان شده است.


جلال شکوهی تصریح کرد: چندین سال است که ما این مساله را به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ توجهی به مطالبه رادیولوژیست‌ها نشده است به همین دلیل این گروه از پزشکان اعلام کرده‌اند که مقابل وزارت بهداشت تجمع خواهند کرد اما هیان مدیره مرکزی انجمن مخالف بوده و همیشه سعی بر متقاعد کردن آنها را داشته اما متاسفانه بی‌توجهی و بی‌مهری از سوی وزارت بهداشت به قدری افزایش یافته که برخی از پزشکان دیگر فرمانبری از انجمن ندارند.


بر اساس گزارش آنا، صبح امروز(شنبه) جمعی از رادیولوژیست از سراسر کشور در اعتراض به سیاست‌های وزارت بهداشت در مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته