دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1394 - 11:50

دولت سوریه: هیچ‌کس به اندازه بشار اسد به فکر مردم سوریه نیست

دولت سوریه می‌گوید هیچ کس به اندازه حکومت بشار اسد به فکر مردم سوریه نیست.
کد خبر : 61733

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، پس از آنکه سازمان ملل متحد گروه‌های رقیب حکومت سوریه را متهم کرد که در جریان درگیری‌های پنج سال گذشته، با گرسنگی دادن به غیرنظامیان، مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، سوریه روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که هیچ کس بیش از دولت بشار اسد، به مردم سوریه اهمیت نمی‌دهد.


شورای امنیت برای بررسی محاصره حدود 4 هزار نفر غیرنظامی در سوریه تشکیل جلسه داد. سازمان ملل متحد می‌گوید نیمی از این غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل داعش، حدود 180 هزار نفر در مناطق دولتی و حدود 12 هزار نفر در مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف مسلح قرار دارند.


پس از انتشار تصاویری از گرسنگی غیرنظامیان در شهر مدایا، که توسط نیروهای طرفدار بشار اسد محاصره شده‌اند، این دومین نشست شورای امنیت است که در این هفته برگزار می‌شود.


سازمان کمک‌رسانی بین‌المللی پزشکان بدون مرز، مرگ 35 تن در مدایا بر اثر گرسنگی را تایید کرده است.


دولت سوریه اعلام کرد: «هیچ کس یا کشور دیگری نمی‌تواند ادعا کند که بیش از ما به مردم‌مان اهمیت می‌دهد، به خصوص وقتی موضوع کمک به مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی مسلح به میان می‌آید.»


کمک‌های بشردوستانه روز دوشنبه برای نخستین بار در ماه‌های اخیر به شهر مدایا رسید. یک مقام سازمان ملل متحد در توصیف اوضاع این شهر گفته که شهروندانی مبتلا به سوء تغذیه را دیده است که برخی از آنها اندکی فربه‌تر از اسکلت و به زحمت قادر به حرکت بوده‌اند.


صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه مواردی از سوء تغذیه شدید در بین کودکان این شهر را تایید کرد.


کمک‌های بشردوستانه همچنین به روستاهای فوآ و کفرایا در ادلب که تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارند و در محاصره نیروهای شورشی هستند، ارسال شده‌اند.


بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که طرف‌های درگیر جنگ به خصوص دولت در حال ارتکاب «اقدامات بی‌رحمانه» و «سوء استفاده‌های مغایر با وجدان» علیه غیرنظامیان هستند.


سازمان ملل متحد می‌گوید در طول جنگ سوریه، دست‌کم 250 هزار نفر کشته و 6.6 میلیون نفر آواره شده‌اند و 13.5 میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.


کیونگ وها کانگ، معاون رئیس کمک‌های سازمان ملل متحد، گفت: «مسئولیت اصلی این رنج بر عهده طرفی است که محاصره را ادامه می‌دهد.»


وی افزود: «اما این مسئولیت با آنهایی که در مناطق مسکونی اقدامات نظامی انجام می‌دهند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، مشترک است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب