دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سابق کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال:

کفاشیان گزینه‌های زیادی برای محکومیت عربستان دارد/ کشور‌های عربی آل سعود را تنها گذاشتند

عباس‌ترابیان گفت: بیشتر کشورهای عربی، عربستان را تنها گذاشته‌اند و حاضر به حمایت از این کشور نشده‌اند.
کد خبر : 61702

عباس ترابیان در مورد پیشنهادی که به کفاشیان شده تا در مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند تیم‌های باشگاهی ایران مقابل عربستانی‌ها در دیدارهایی که میهمان هستند هر جایی که اعلام شود بازی می‌کنند اما در بازی‌هایی که میزبان هستند فقط در ایران بازی می‌کنند، به خبرنگار ورزشی آنا، اظهار داشت: «این یکی از گزینه‌هایی هست که کفاشیان در جیب دارد تا عربستان را محکوم کند و البته که فدراسیون فوتبال ایران پیشنهادهای زیادی دارد که نسبت به صحبت‌ها و نظرات کشور عربستان آن را مطرح می‌کند تا همه چیز به سود فوتبال کشورمان باشد.»


وی ادامه داد: «تجربیات کنفدراسیون فوتبال آسیا به روسای آن ثابت کرده‌ است که به هیچ‌عنوان به مسائل سیاسی دامن نزند و اصلا به آن ورود نکند. ماجرایی که عربستانی‌ها عنوان می‌کنند هم کاملا سیاسی است و AFC علاقه‌ای ندارد که فوتبال را با سیاست قاطی کند. مسئولان AFC بهتر از هر کسی می‌دانند که ایران چقدر کشور امنی است و حتی از خود عربستانی که در حال جنگ با یمن است امنیت بیشتری دارد. بنابراین عربستان تلاش بیهوده‌ای می کند چرا که پیش از این هم تلاش‌هایی که کرده کاملا بی‌اثر بوده است.»


رئیس سابق کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به تنها بودن عربستان در ناامن جلوه دادن ایران خاطرنشان کرد: «تنها کشورهایی که از عربستان دفاع کرده‌اند، امارات و قطر بوده‌اند که البته این دو کشور هم نگاه دو سویه‌ای به این ماجرا داشته‌اند و ضد و نقیض حرف زده‌اند. دیدید که تیم ملی امید در قطر حضور دارد و کوچکترین حاشیه‌ای هم به وجود نیامده است. پس این دو کشور هم عربستان را حمایت نخواهند کرد. من با تجربه‌ای که سال‌ها در روابط بین‌الملل کسب کرده‌ام و با مطالعه دقیق آخرین قوانین AFC شانسی به عربستان نمی‌دهم.»


وی تصریح کرد: «با وجود چنین شرایطی باز هم ما از خودمان مطمئن هستیم و پیشنهاد می کنیم AFC نمایندگان خود را به هر دو کشور بفرستد تا میزان امنیت حاکم بر ایران بیش از پیش ثابت شود. باز هم اگر به این نتیجه رسید که برای برگزاری دیدارهایی بی حاشیه لازم است مکان سومی تعیین شود ما حرفی نداریم و برای بازی در آن مکان مشخص شده آماده‌ایم. فقط امیدواریم AFC با مطالعه دقیقی که از شرایط موجود در هر دو کشور برداشت می‌کند، بهترین تصمیم را درباره لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. این تصمیم اگر هوشیارانه باشد قطعا به سود ایران خواهد بود.»


ترابیان یادآور شد: «ما پیش از این صداقت خود را نشان دادیم و حاضر شدیم در لبنان آن هم در شرایطی که در این کشور بمب‌گذاری شده بود، بازی کنیم. موارد سیاسی نباید فوتبال را آلوده کند چرا که روح ورزش و سیاست از یکدیگر جداست.»


وی که ریاست کمیته‌ فنی و توسعه فوتسال و فو‌تبا‌ل ساحلی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد در ادامه درخصوص شانس دوباره تیم ملی فوتسال برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: «با توجه به جدول رده‌بندی رقابت‌ها ما با چین، اردن و عراق همگروه هستیم و این تیم‌ها در حد و اندازه‌ای نیستند که ما را متوقف کنند. در دور دوم هم باید لبنان را از پیش رو برداریم و سپس در نیمه‌نهایی احتمالا به ژاپن خواهیم خورد که با شکست این تیم در دیدار فینال می‌توانیم بر تایلند یا ازبکستان میزبان غلبه کنیم و در نهایت قهرمان شویم. به نظرم تنها تیمی که می‌تواند ما را اذیت کند ژاپن است و دیگر تیم‌ها نمی توانند ما را متوقف کنند.»


ترابیان در پایان درباره خداحافظی وحید شمسایی عنوان کرد: «او هنوز به طور رسمی خداحافظی‌اش را اعلام نکرده است. با این حال ما به دنبال این هستیم تا با خداحافظی رسمی وحید، مراسمی در خور نام او بگیریم، همانند کاری که برای محمدرضا حیدریان و محمد قاسم زاده انجام دادیم. دوست نداریم بازیکنان شاخص فوتبال ایران گمنام کفش‌های خود را بیاویزند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته