دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1394 - 10:25
در گفت‌وگوی رئیس سازمان کل نظام پزشکی با آنا مطرح شد؛

انتقاد نظام پزشکی نسبت به زمانبر بودن تعیین تعرفه‌ها در هیات وزیران/ ارزش نسبی خدمات باید بازنگری شود

رئیس سازمان کل نظام پزشکی با انتقاد از زمان‌بر بودن تصویب تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه و هیات وزیران گفت: هر سال ارزش نسبی خدمات باید بازنگری شود و بحث تعادل منابع و مصارف نیز مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : 61680

علیرضا زالی رئیس سازمان کل نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد تعرفه‌های سال 95 اظهار کرد: در سال‌های گذشته معمولا فرآیند تعیین تعرفه‌ها خیلی زمان‌بر بود و تعرفه‌ها تا مدت‌ها پس از طرح در شورای عالی بیمه و هیات وزیران تصویب می‌شد که این موضوع مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیست و امسال آمادگی کامل داریم با همکاری وزارت بهداشت تعرفه‌ها را قبل از طرح بودجه اعلام کنیم.


وی افزود: مانند هر سال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بیمه‌ها وجه مخالف رشد تعرفه‌ها هستند و سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت اصرار بر اجرای فرآیند تعرفه‌ها دارند. خواسته ما هم معمولا قانونی است چون در قانون پنجم توسعه، بحث قیمت تمام شده خدمات برای بیمه‌ها آورده شده است در حالی که ما امروز با قیمت تمام شده خدمات فاصله بسیاری داریم.


زالی یادآور شد:براساس بند 8 ماده 1 قانون بیمه خدمات درمانی که به صراحت نسبت به قیمت تمام شده خدمات به عنوان پایه تعرفه گذاری اعمال شده و سود سرمایه گذاری و اصطحکاک باید در بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.


رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: هر سال ارزش نسبی خدمات باید طبق این دو فرمول بازنگری شود و بحث تعادل منابع و مصارف نیز مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد:در گذشته چون آخر هر سال تعرفه‌ها تعیین می‌شد و در نظام بودجه‌‌ریزی بار مالی این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گرفت. برای اینکه امسال این مشکل مرتفع شود با هماهنگی با وزارت بهداشت توافق اولیه ما این است که در بخش دولتی و خصوصی بر خلاف سنوات گذشته قبل از تحویل لایحه بودجه، تعرفه‌های سال 95 انجام شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته