دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1394 - 08:39
مهدی پانزوان:

حضور نداشتن رستمی در اردوها به معنی اعتراض نیست/ تمرینات سبک بهداد با نظر پزشک شروع شد

مربی تیم ملی وزنه برداری گفت: حضور نداشتن رستمی در اردوی تیم ملی به معنی اعتراض او نیست چرا که فدراسیون تا حد توانش به او رسیدگی کرده است.
کد خبر : 61620

مهدی پانزوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص اضافه شدن نفرات جدید به اردوی تیم ملی گفت:‌ «به تشخیص سرمربی و کادر فنی قرار بر این شد که نفراتی که مدعی حضور در اردوی تیم ملی هستند پس از رکورد زدن در مسابقات لیگ و انجام تست دوپینگ در اردوی تیم ملی حضور پیدا کنند اما به این معنی نیست که درهای اردوی تیم ملی بسته شده است چرا که ممکن است وزنه بردارانی را در اردو نگه داریم یا اینکه بعضی از آنها را خط بزنیم.»


وی افزود:‌ «هفته آینده مسابقات لیگ وزنه‌برداری شروع می‌شود و در این مسابقات عملکرد وزنه‌برداران و رکوردهای آنها را زیر نظر می‌گیریم و با انجام تست دوپینگ وزنه‌برداران را به اردو تیم ملی دعوت می‌کنیم. مسلما کسانی اجازه حضور در اردوی تیم ملی را خواهند داشت که از نظر آمادگی شرایط خوبی داشته باشند و در حد نرمال باشند.»


مربی تیم ملی‌ در خصوص گلایه کیانوش رستمی مبنی بر رسیدگی نکردن مسئولان به او و شرکت نکردنش در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: «کیانوش رستمی از کادر فنی درخواست مرخصی داشت و ما هم با او موافقت کردیم و هم اکنون هم با هماهنگی فدراسیون و اعضای کادر فنی در اردوی تیم ملی حضور ندارد. در واقع حضور نداشتن رستمی در اردوی تیم ملی به معنی اعتراض او نیست چرا که فدراسیون تا حد توانش به او رسیدگی کرده‌ است و حتی جایزه قهرمانی او در مسابقات وزنه‌برداری هم به او داده شد.»


پانزوان همچنین در پاسخ به اینکه تمرین نکردن رستمی باعث افت وضعیت جسمانی‌اش نمی شود، عنوان کرد: «رستمی یکی از وزنه برداران لایق ماست و بارها نشان داده‌ است که اگر به صورت انفرادی هم تمرین کند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. تا مسابقات المپیک هفت ماه دیگر زمان باقی مانده است و ما در این مدت باقی مانده می توانیم به نحو شایسته وزنه برداران را تمرین و آماده مسابقات کنیم.»


وی همچنین با اشاره به وضعیت سهراب مرادی بیان کرد: «هم اکنون یکی از آماده‌ترین وزنه‌برداران ما سهراب مرادی است که در مسابقات وزنه‌برداری آمریکا هم از نظر وضعیت جسمانی آمادگی بسیار خوبی داشت. خوشبختانه با موافقت فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار است سهرابی در دو مسابقه گزینشی شرکت کند و بعد از آن مجوز حضور در المپیک ریو را به دست بیاورد.»


وی همچنین در خصوص اردوی برون مرزی تیم ملی وزنه برداری گفت:‌ «متاسفانه به دلیل مشکلات مالی که فدراسیون دارد در حال حاضر هیچ اردوی برون مرزی برای تیم ملی در نظر نگرفتیم و به همین منظور در تهران اردوها را پیگیری می کنیم. با توجه به مشکلات فدراسیون و کمبود بودجه امکان تشکیل اردوی برون مرزی را نداریم.»


پانزوان همچنین در خصوص اضافه شدن مشاور بلغاری به کادر فنی گفت:‌ «روز پنچ شنبه گذشته «ایوان گارچف» مشاور بلغاری به اردوی تیم ملی معرفی شد و در این مدت هم کادر فنی و اعضای فدراسیون عملکرد او را زیر نظر داشتند. در واقع او قرار است به تیم مشاوره بدهد و هیچ گونه کار اجرایی هم انجام نمی دهد بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در واقع کار این مشاور در اصل مشورت دادن به کادر فنی است و در تمرینات هم هیچ دخالتی ندارد.»


مربی تیم وزنه برداری در پایان به وضعیت بهداد سلیمی اشاره کرد و گفت:‌ «در جلسات پزشکی که چند روز گذشته با اعضای کادر فنی و پزشکان تشکیل شد خدا را شکر وضعیت بهداد روز به روز در حال بهتر شدن است به طوریکه پزشکان اجازه تمرینات سبک را به او دادند اما به هر حال رسیدن یا نرسیدن او به المپیک هنوز مشخص نیست و ما باید بر روی بهادر مولایی یکی از وزنه برداران سنگین وزن تیم ملی سرمایه گذاری کنیم. خوشبختانه مولایی هم از وزنه برداران خوب و مذعی این رشته است و با تمرینات که هم اکنون کادر فنی به او می دهد به دنبال ارتقا رکورد است. »


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته