دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1394 - 15:18
خانواده‌های انگلیسی قطع کمک‌هزینه دانشجویان را برای کاهش دسترسی فقرا به آموزش می‌دانند

وام جای کمک‌هزینه را در دانشگاه‌های انگلیس گرفت

کمک‌های مالی دانشجویان براساس برنامه‌های دولت انگلیس قطع می‌شد. تصمیمی که از تابستان اعلام شده بود و از روزهای آینده رنگ اجرا به خود گرفت.
کد خبر : 61618

به گزارش آنا به نقل از تلگراف تصمیم برای قطع کمک‌های مالی دانشجویان انتقادهای گروه‌های مختلفی را به همراه داشت که این تصمیم را بدون در نظر گرفتن آرا و نظرات مجلس عوام این کشور را نادیده گرفته است. در مقابل یک کمیته قانون‌گذاری از این مجلس قصد دارد پیشنهادهایی که در این زمینه وجود دارد را بررسی کند.


اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس نتایج یک پژوهش که در میان خانواده‌های دانشجویان انجام شده را منتشر کرده. نتایجی که نشان می‌دهد خانواده‌ها فکر می‌کنند قطع کمک‌هزینه‌ها از سوی دولت با هدف کمتر کردن دسترسی فقرا به دانشگاه انجام می‌شود. این پژوهش موجب فعالیت بیشتر مخالفان قطع کمک‌هزینه‌ها شده است.


40درصد از خانواده‌هایی که مجموع درآمد پدر و مادر در آن‌ها زیر 25هزار پوند در سال بوده هم گفته‌اند فرزندان‌شان اگر کمک‌هزینه‌ها جای خود را به وام بدهد تمایل کمتری برای ثبت‌نام در دانشگاه خواهند داشت. در نظام فعلی کمک‌هزینه تحصیل و زندگی به دانشجویانی داده می‌شود که خانواده‌هایشان کمتر از این رقم درآمد دارند. کمک‌هزینه‌ای که به 3378 پوند در سال هم می‌رسد. در نظامی که قرار است جایگزین نظام فعلی کمک‌هزینه‌ها شود دانشجویان تا 8200 پوند دریافت می‌کنند اما این پول را به محض این که بعد از فارغ‌التحصیلی کاری با درآمد بیشتر از 21هزار پوند در سال پیدا کنند باید پس بدهند. در حال حاضر بیشتر از 500هزار دانشجوی انگلیسی این کمک‌هزینه را دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته