دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خطیب جمعه تهران: در نظام اسلامی مسئولی نمی‌تواند بگوید همه باید مطیع من باشند

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران به یک مسئول به عنوان یک انسان اخلاقی مؤدب نگاه می‌کنند؛‌ اگر یک مسئول مغرورانه با مردم برخورد کند پایه‌های دینی مردم را تضعیف می‌کند.
کد خبر : 61594

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امام جمعه موقت تهران، درباره کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی عهده‌دار هستند، گفت: بهترین راه برای این مسئولان عهدنامه مالک‌اشتر است که مهم‌ترین بخش آن رعایت حق مردم است.


وی درباره مسئولیت‌ها و وظایف مسئولان نظام اسلامی گفت: یک مسئول در نظام اسلامی نباید مغرورانه و متکبرانه با مردم سخن بگوید یا اگر دستوری می‌دهد از روحیه تکبر و غرور نباشد.


موحدی کرمانی با فرازی به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: اینگونه به مردم نگو که ولی امر به ‌من فرمان داده و من باید فرمان را اجرا کنم و حق فرمان دارم یا اینکه بگوید همه باید مطیع من باشند.


وی با اشاره به لزوم عدالت در جامعه، مسئولان کشور را مخاطب خود قرار داد و گفت: اگر پست‌هایی در اختیار شماهاست، قرار نیست آنها را برای خویشاوندان خود تقسیم کنید. هوای خویشاوندان را داشتن و تنها به آنها فکر کردن و در فکر مردم نبودن، خسارت بزرگی به کشور و جامعه وارد می‌کند لذا کسی حق چنین کاری را ندارد.


خطیب جمعه تهران همچنین با توجه به نزدیک بودن روز اجرای برجام که متسلزم اجرایی شدن تغییرات درباره تاسیسات اراک است گفت: مسئله دیگر، مسئله قلب رآکتور اراک است که امیدوارم در نهایت مردم خوشحال شوند. من فقط توصیه می‌کنم مراقب باشید.


موحدی کرمانی در ادامه درباره ورود تفنگداران آمریکایی به آب‌های کشورمان گفت: پیام برخورد ایران با این اتفاق این بود که ایران کشوری قوی و تواناست که در جای خودش رأفت را نیز فراموش نمی‌کند. مسئولان بدانند آمریکا بالاخره دست از زورگویی برنخواهد داشت. همه باور داشته باشید که دولت آمریکا، دولتی طاغوتی است و به تعبیری، دبه و نقض عهد می‌کند.


موحدی کرمانی با بیان اینکه «آمریکا هیچ‌گاه دست از زورگویی و قلدری برنخواهد داشت» اظهار کرد: ما باید باور داشته باشیم که دولت آمریکا،‌ طاغوت است، زور می‌گوید، نقض پیمان می‌کند،عهد می‌شکند و اگر تحریم را از جایی برمی‌دارد در جای دیگری تحمیل می‌کند.


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اسلام و قرآن دستور می‌دهند که در مقابل ظالم نباید تسلیم شد،‌ افزود: ایران همواره به تعهدات خود عمل می‌کند اما آمریکا عهد می‌شکند و آن وقت این سوال پیش می‌آید که تا کی این برنامه ادامه خواهد داشت؟ ما باید در برابر عهدشکنی و زورگویی عکس‌العمل نشان دهیم و اگر نقض عهد و پیمانی انجام می‌شود ما نیز مثل طرف مقابل عمل کنیم تا به آنها درس ادب دهیم و بگوییم که دولت و کشوری شجاع داریم.


وی هشدار داد: مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف مسئولان ما در مسأله هسته‌ای سوءاستفاده کند و وفاداری آنها را به ترس ترجمه کند.


موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آل سعود با جنایت‌ها و حماقت‌هایش قطعاً به سقوط نزدیک شده است، اظهار کرد: شهادت شیخ نمر لاجرم وضع آل سعود را تغییر می‌دهد و نمی‌گذارد آنها برپا بمانند.


اگر فهرستی به تعبیر رهبری شامل افرادی مومن، انقلابی، متدین و دارای سوابق روشن بود همه باید به تبعیت از رهبری از آن استقبال کنند و من نیز امیدوارم انسان‌های مومن، متدین و انقلابی چنین فهرستی را تنظیم کنند و این فهرست نیز مورد اعتماد رهبری قرار گیرد و ایشان به آن رأی دهند

وی افزود: مگر شیخ نمر چه گفت و چه کرد که گردنش را زدند؟ او نه لشکرکشی کرده بود و نه اقدامی علیه آل سعود انجام داده بود بلکه شیخ نمر یک عنصر آمر به معروف و ناهی از منکر بود و به سیاست‌های آل سعود اعتراض داشت. اما مگر جواب معترض این است که حلقومش را ببرند؟


خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آل سعود حرمت کعبه را می‌شکند و حرکتش به شکلی است که به امنیت و کرامت خانه خدا آسیب می‌زند؛ آنها باید بدانند که این رفتار آنها شبیه رفتار ابرهه در تخریب خانه خدا بوده است و عاقبت آل سعود نیز به عاقبت ابرهه تبدیل خواهد شد.


وی همچنین با اشاره به نزدیکی انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی گفت: ما در یک مقطع بسیار حساس قرار گرفته‌ایم و امتحان سختی در پیش داریم چرا که انتخابات خبرگان و مجلس مسأله ساده‌ای نیست.


موحدی کرمانی ادامه داد: باید مراقب و مواظب بود که کسانی به مجلس راه یابند که از ولی فقیه تبعیت نشان داده باشند، از آمریکا نترسند، مثل رهبری به مقابله با آن بروند و نیز امتحان خود را در انقلاب هم پس داده باشند.


وی با بیان اینکه مردم باید معیار خود را در انتخاب کاندیداها ویژگی‌هایی قرار دهند که رهبری به آنها اشاره کرده‌اند، اظهار کرد: اگر فهرستی به تعبیر رهبری شامل افرادی مومن، انقلابی، متدین و دارای سوابق روشن بود همه باید به تبعیت از رهبری از آن استقبال کنند و من نیز امیدوارم انسان‌های مومن، متدین و انقلابی چنین فهرستی را تنظیم کنند و این فهرست نیز مورد اعتماد رهبری قرار گیرد و ایشان به آن رأی دهند.


خطیب نماز جمعه تهران افزود: ان‌شاءالله کسانی وارد صحنه انتخابات می‌شوند که صدق داشته باشند، اهل سهم‌خواهی نباشند و همت خود را نیز بر این بگذارند که انسان‌هایی صالح به هر دو مجلس خبرگان و شورا بروند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مسئولان در اخذ مالیات شرایط اقتصادی افراد را نیز در نظر بگیرند، اظهار کرد: آن کسانی که مأمور گرفتن مالیات هستند دقت کنند که مالیات را بیشتر از متمولان بگیرند و درباره کسانی که استطاعت مالی ندارند برنامه‌ای ترتیب دهند که یا ‌آنها را از مالیات معاف کنند یا به آنها تخفیف دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته