مرکز تجاری ایران در ترکیه راهاندازی شد
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، معاون وزیر و رئیسکل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک فیمابین سازمان توسعه تجارت ایران و بانک شهر در خصوص ایجاد و راهاندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه گفت: این مرکز تجاری در راستای افزایش رقابتپذیری صادرکنندگان ایرانی در بازار ترکیه و سایر کشورهای اروپایی، جذب سرمایهگذاری خارجی، توانمندسازی شبکههای کسبوکار و حمایت از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی با استفاده از ظرفیتهای بینالمللی تأسیس و راهاندازی شده است.
علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه تأسیس این مرکز تجاری فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی جهت بازاریابی و افزایش سهم ایران در بازار ترکیه فراهم کرده اظهار داشت: بهرهگیری درست از این فرصت در نهایت منجر به توسعه صادرات غیرنفتی و نیل به اهداف از پیش تعیینشده در جهت توسعه صادرات غیرنفتی میگردد.
وی حمایت از ایجاد و توسعه مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و افزود: در این مراکز تجاری، ضمن ارائه خدمات مشاورهای به تجار و صادرکنندگان ایرانی، نمایشگاههای دائم محصولات و کالاهای ایرانی با از اخذ مجوزهای لازم برگزار شده و سازمان توسعه تجارت ایران از آنها حمایت میکند.
معاون وزیر و رئیسکل سازمان توسعه تجارت ایران، توسعه صادرات کشور را نیازمند حمایتهای لجستیکی و خدماتی دانست و ادامه داد: بر اساس، تفاهمنامه منعقده با بانک شهر، تلاش میشود تا نسبت به برگزاری دورههای آموزشی تخصصی صادرات به ترکیه و همچنین اعزام هیئتهای تجاری، بازاریابی به مرکز تجاری استانبول اقدام گردد ضمن آنکه امکانات لازم جهت دپوی کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان در محل مرکز تجاری تدارک دیده شده است.
پیمان پاک از دیگر برنامههای مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول را زمینهسازی حضور بنگاههای تجاری ایرانی در رویدادهای تجاری بینالمللی ترکیه و کشورهای اروپایی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نقلوانتقال وجوه صادراتی صادرکنندگان و ارائه مطلوب خدمات بانکی با همکاری بانک شهر و سایر بانکهای ایرانی، امکانپذیر خواهد شد.
وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به وظایف و مسئولیتهای سازمانی خود و در چارچوب مقررات موجود و در صورت ابلاغ و تخصیص بودجه مشوقهای صادراتی، نسبت به پرداخت مشوقهای صادراتی برای تأمین بخشی از هزینههای راهاندازی مراکز تجاری از جمله هزینههای اجاره مرکز، تجهیزات اداری، ارائه خدمات مشاورهای، هزینههای برگزاری کارگاههای آموزشی، برپایی نمایشگاههای دائمی و موقت و دیگر موارد مرتبط اقدام خواهد کرد.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/