وزیر علوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی انتخاب شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی با حضور محمدعلی زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بهصورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
با دستور این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آراء اعضای این شورا بهعنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی انتخاب شد.
در این جلسه عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک اعیاد ماه ربیعالاول گفت: واقعیت این است که توسط شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی کارهای مهمی در محیط دانشگاههای کشور در حوزه فرهنگ و سلامت محیط فرهنگی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه میتوان انجام داد. بنابراین ریاست وزیر محترم علوم بر شورای اسلامی شدن دانشگاهها، این زمینه را فراهم خواهد کرد تا با همکاری جامعه دانشگاهی کارهای مفید و مثبت صورت گیرد. در حقیقت یکی از گلایههایی دوره قبل از شورای اسلامی شدن دانشگاهها این بود که ما بر مأموریتهای فرهنگی دانشگاهها تمرکز کمتری داشتهایم. به حوزه آموزش و پژوهش و یک سری از حوزههایی که ستاد نقشه جامع علمی هم در آنجا مأموریت دارند، ورود میکنیم اما درواقع در این شورا، بحثمان محیط فرهنگی دانشگاههای کشور و هم حوزه علوم پزشکی و حوزه وزارت علوم و هم دانشگاه آزاد اسلامی است.
استاد دانشگاه تهران بیان کرد: خوشبختانه جناب حجتالاسلام و المسلمین رستمی هم پیگیر کارهای شورای اسلامی شدن دانشگاهها و قائممقام آن هستند لذا ظرفیتهایی موجود که این کار را راهبری میکند و حجم کار تنها بر روی دوش وزیر علوم نیست.
از پتانسیل شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی در وزارت علوم بهره میبریم
در این جلسه محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی یکی از شوراهای اصلی است که در وزارت علوم از پتانسیل این شورا استفاده میکنیم. چند طرح جدید در وزارت علوم داریم که در این شورا انشا الله مورد حک و اصلاح شورا قرار گیرد و امکان اجرایی شدن آن محیا شود. شورای اسلامی شدن را محلی برای هدایت سیاستهای کلان و راهبردی دانشگاهها میدانیم.
وی اظهار کرد: سند اسلامی شدن دانشگاهها را مورد مطالعه قرار دادم و کار بسیار زیبا و جامعی انجام شده است و باید به همه کسانی که در تهیه سند زحمت کشیدهاند؛ دست مریزاد گفت. خواهش میکنم در یک جلسه به مرور سند بپردازیم تا معلوم شود کدام بخش سند اجرایی و کدام بخش انجام نشده است و علت اجرایی نشدن آن چیست؟ آیا مشکلات قانونی، کمتوجهی است و یا اینکه نیازمند آییننامهایم و... بنابراین در جلسه آینده معاونین وزارتخانه علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند تا سخنان آن عزیزان هم بشنویم اگرچه مواردی که در سند است هم آموزشی، پژوهشی و هم فرهنگی و اجتماعی است. بنابراین دستور کار جلسه بعدی را برای بررسی سند اسلامی شدن دانشگاهها اختصاص دهیم.
رئیس شورای اسلامی دانشگاهها و مراکز آموزشی انتصابی نیست
حجتالاسلام والمسلمین روحالله شاطری؛ دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی ضمن اشاره به دستور جلسه مبنی بر انتخاب رئیس شورا و نیز ارائه گزارشی از فعالیتهای شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی به مناسبت تغییر روسای محترم دستگاههای آموزش عالی و معاونین بهمنظور کسب اطلاعاتی از پیشینه شورا؛ خدمت دکتر زلفی گل خیرمقدم عرض کرد و گفت: انتخاب رئیس شورا برحسب رویه و عرف متعارف شورا در تغییر دولتها و وزرا برگزار میشود. رئیس شورای اسلامی دانشگاهها و مراکز آموزشی انتصابی نیست بلکه انتخابی است البته رویه جاری این است که وزرای علوم، رئیس شورای اسلامی شدن هستند اما بعضاً موارد دیگری هم بوده است.
وی افزود: رأیگیری بر اساس آرای اعضای اصلی شورا است که جلسه ما هم مرکب از اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاهها است که ۱۵ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی این شورا را تشکیل میدهند که با حدنصاب ۸ نفر جلسه رسمیت مییابد و مصوباتش رسمی است. همچنین مصوبات پس از دوهفتهای که به استحضار دبیر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، اگر مخالفی نداشته باشد، مصوبه شورای عالی محسوب میشود.
دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی بیان کرد: در این جلسه ارائه گزارشی از گزیده اقدامات شورای اسلامی شدن دانشگاهها به اطلاع وزیر علوم برای کسب اطلاعات درباره شورا خواهد رسید. گزارش دقیقتر برای اشراف وزیر علوم و اعضای محترم جدید در عرصه تصمیم سازی و سیاستگذاری تقدیم خواهد شد.
مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت سیزدهم تحول و انقلابی بودن است
حجتالاسلام والمسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مراکز آموزشی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود سه مأموریت ویژه برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر میکنند که جای تأمل دارد. ایشان میفرمایند از نظر اینجانب سه موضوع مهندسی فرهنگی، تهیه نقشه جامع علمی کشور و همچنین تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور اعم از آموزشوپرورش و آموزش عالی اولویتهای اصلی فعالیتهای شورا به شمار میروند و لازم است شورا در حد کفایت نسبت به اختصاص ظرفیتهای خود به این موضوع اقدام نماید.
وی افزود: از نظر رهبری ما سه محور در حوزه فعالیتهای شورای انقلاب فرهنگی بهعنوان شورای بالادستی نظام در حوزه علم و فرهنگ داریم. چه بسا همین تعبیر من هم نارسایی داشته باشد. ایشان حوزه آموزش را به قدری حائز اهمیت میدانند که نه ذیل حوزه علم یا فرهنگ بلکه قسیم آنها تلقی میشود یعنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیرهایی که به حوزه آموزش، تحول نظام آموزشی میپردازد را باید توجه کنیم. در حوزه آموزش و پرورش یک سند و یک شورا به نام شورای تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم که در گذشته ذیل شورای اسلامی شدن فعالیت میکرد و به تدریج به شورایی مستقل تبدیل شد.
حجتالاسلام والمسلمین مصطفی رستمی ابراز کرد: سؤال این است که قسمت نوسازی و تحول در نظام آموزش عالی کشور در کجای شورا توجه میشود؟ اگر بگوییم نقشه جامع علمی کشور که خودش مأموریت دیگری دارد و ارتباطی به حوزه تحول و نوسازی نظام آموزش عالی ندارد و جای دیگری غیر از دانشگاه اسلامی و سند دانشگاه اسلامی در حوزه آموزش عالی کشور که به بخش آموزشش توجه کند، نداریم. یعنی شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی کشور آن بازوی تحول و نوسازی آن برای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هنوز ما و دبیرخانه شورا به این بخش از مأموریت اهتمام نداریم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مراکز آموزشی به مطالبه رهبری از دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم تحول و انقلابی بودن است. رهبر از دو سال پیش اعلام کردند راهکار حل مشکلات کشور کار تحولی است و راهکار آن هم روی کار آمدن یک دولت تحولخواه و معتقد به عناصر تحولآفرین است. الحمدالله رویکرد خوبی رئیسجمهوری سیزدهم دارند و انصافاً ایشان ابایی از تلاش در حوزههای مأموریتی خود که رهبری مطالبه کردند، ندارند.
مصوبه ۱۹۶ هیئت عالی جذب را دو سال دیگر تمدید کنند
محمدعلی کینژاد؛ رئیس هیئت عالی جذب هیئتعلمی دانشگاهها در پیش از دستور جلسه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بعضی از مصوبات هیئت عالی جذب که باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی میرسید، آن زمان اجازه گرفتیم (تا شاید در نوبت قرار بگیرد و موضوع طولانی بشود) مصوباتی که باید به تصویب شورا میرسید را در شورای اسلامی شدن دانشگاهها بیاوریم و بعد از تصویب در این شورا، مرحله ۱۵ روزهٔ خود را طی کند. سال ۱۳۹۶ به درخواست مرکزی جذب وزارت علوم، اعضای جذب هیئتعلمی متقاضی تبدیل وضعیت بودند، تابع جدولی امتیازات شد که آن جدول امتیازات را خود هیئتهای امنا تصویب کرده بودند. بنابراین بورسیههایی که با همه گرفتاری متعدد وارد دانشگاهها شدهاند، نگران این بودند که بر اساس ماده چهار مصوبه ۶۰۸ مشکلات مجددی پیدا کنند. در نتیجه این مصوبه را به ما پیشنهاد دادند و در جلسه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ مصوبه ۱۹۶ را تصویب کردیم.
وی افزود: مدت چهار سال این مصوبه کار کرده است و از اول فروردین ۱۴۰۰ این مصوبه را لغو کردهایم. به هر حال مشکلاتی به وجود آمده در وزارت علوم که دکتر خاک صدیق در جریان هستند. آنها عنوان کردند با به وجود آمدن بحث کرونا، دو سال دیگر این مصوبه ادامه یابد و ما پیشنهاد دادیم اعضای هیئتعلمی که از تاریخ مصوبه ۱۹۶ به تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ هیئت عالی جذب که متقاضی تبدیل وضعیت بودند تابع جدول امتیاز مصوب وزارتین باشند و حداکثر از تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ فرصت دارند جهت تبدیل وضعیت اقدام نمایند و مصوبه ۲۶۷، ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ هیئت عالی جذب هم متوقف شد. بنابراین از تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ افراد جذب میشوند از مصوبه تبعیت نخواهند کرد بلکه از مصوبه خود شورای عالی انقلاب فرهنگی که ماده چهار ۶۰۸ تبعیت خواهند کرد. در نهایت این مصوبه را در اینجا خواستاریم دوستان دو سال تمدید کنند تا وزارت خانه علوم رویش کار کند و توقف مصوبه ۲۶۷ را نیز خواستاریم.
همچنین بر اساس سخنان کی نژاد در هیئت عالی جذب نیز تصویب شد که دکتر خلج بهعنوان دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم و دکتر باقری فرد بهعنوان دبیر هیئت مرکزی وزارت بهداشت معرفی شوند که باید در شورای اسلامی شدن هم طرح و تصویب شود.
وضعیت واکسیناسیون دانشجویان در تهران به مراتب از شهرستانها بهتر است
در ادامه دکتر محمدمهدی طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی با موضوع «بازگشایی دانشگاه و آمار واکسیناسیون هیئتعلمی و دانشجویان» پرداخت و گفت: بر اساس این تحقیق و جامعه آماری وضعیت واکسیناسیون دانشجویان در تهران به مراتب از شهرستانها بهتر است و در شهرستانها عدم رغبت به واکسیناسیون بیشتر است. این گزارش نشان میدهد که در زمینه دانشجویان باید کار اجتماعی و فرهنگی بیشتری انجام دهیم و عوامل عدم اقبال دانشجویان را به واکسن را باید شناسایی کرد. در واقع ۳۰ درصد دانشجویان در شهرستانها و در تهران تا ۶۰ درصد دانشجویان واکسن زدهاند.
وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ که سند دانشگاه اسلامی ابلاغ به پنج مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی رهبری شد. از دانشگاه خواسته شد تا در قالب سند، برنامه راهبردی خودشان در ارتباط با سند ارائه دهند. این موضوع تقریباً مسکوت مانده است و تاکنون در این جلسات به اجزا پرداختهایم و به سند راهبردی نپرداختهایم. ما در دانشگاه آزاد سند تعالی ۵ ساله را آماده کردهایم. نکته مهمی در سند استان است که هر استانی سند آمایش آموزش عالی و آمایش اجتماعی و اقتصادی آن استان را دارد که بهعنوان یک پشتوانه مطرح است. تقاضا داریم در یک وقت مفصل این سند در این شورا طرح و گزارش آن در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
معاون اول رئیسجمهوری باید بهعنوان مجری ابلاغ کننده مصوبات در جلسات حضور داشته باشد
در ادامه حمیدرضا طیبی؛ رئیس جهاد دانشگاهی به سخنان حجتالاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در خصوص فرمایشان رهبری اشاره کرد و گفت: در این زمینه سه سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی و نقشه مهندسی فرهنگی تهیه شده است. با توجه به اینکه بنده توفیق حضور در شورا را در دولت نهم و دهم و دولت یازدهم و دوازدهم دارم. سؤال این است که چقدر ما وقت گذاشتهایم تا ببینیم این اسناد اجرایی شدن یا نه؟ از نظر من بهویژه در حوزه توسعه علمی و فناورانه اسناد اجرایی نشدهاند. اسناد بخشی هم در شورای راهبری نقشه جامع تهیه کردیم که خیلی با دولت مرتبط نباشد. علت این امر این است که دولت ما شورای عالی انقلاب فرهنگی را بهعنوان سیاستگذار عالی قبول ندارد. در جلسات هم اگر جسمش حضور داشته باشد اما روحش نیست تا این مشکل حل نشود این مسائل حل نخواهد شد.
وی افزود: آیتالله دکتر رئیسی کار خوبی انجام دادند که در شورای عالی فرهنگی در این زمینه صحبتهایی شده است اما به این سخنان جدی هنوز نرسیده که دولت باید بپذیرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگذار است و اگر سندی تهیه میشود، در اجرایش حضور جدی داشته باشد. بهترین فناوریها تولید میشود، اما مورد استفاده قرار نمیگیرد یعنی اراده و برنامهای در این زمینه نیست؛ شورای عالی باید در این خصوص با دولت به تعیین تکلیفی برسد. همچنین معاون اول رئیسجمهوری باید بهعنوان مجری ابلاغ کننده مصوبات در جلسات حضور داشته باشد تا این مسائل حل نشود، دور خودمان میگردیم.
به سیاستگذاری(اسنادنویسی)، پشتیبانی و هم نظارت و ارزیابی در اسلامی شدن دانشگاهها نیازمندیم
فرزاد جهانبین؛ سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، شورای اسلامی شدن دانشگاهها را مهم دانست و گفت: معتقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی و شوراهای اقماری بحث سند نویسی را انجام میدهند؛ هر چند در خود سندنویسی اشکالاتی وجود دارد و تا حدی کلی است که همه چیز در آن گنجانده میشود. از این موضوع که بگذریم ابزاری برای نظارت و پیجویی نیست. مثلاً برای تکتک واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کارنامه فرهنگی صادر کردهایم. کارنامه برگرفته از سند دانشگاه اسلامی و سند تحول تعالی ۲۳ شاخص داشت که هم نقش پس پیشینی داشت یعنی همتها، ارادهها و فکرها را به سمت اولویتها معطوف میکرد و هم بهصورت پسینی ارزیابی صورت گرفت و از واحدهای دانشگاهی موفق تقدیر شد و واحدهای دیگر هم ضعفهایشان را متوجه شدند.
وی افزود: این موضوع که دکتر زلفی گل و دکتر عاملی در حکمهایشان بنویسند "سند" این سند اجرا شدنی نیست! برای این موضوع باید سازوکاری ایجاد شود که واحدهای دانشگاهی ارزیابی شوند و هر سال این ارزیابیها به مراجع ذیصلاح ارسال شود و بر اساس آن تصمیمگیری شود. اگر این موضوع اتفاق نیفتد نهتنها در بیانیه گام دوم بلکه در گام سوم انقلاب هم دانشگاه اسلامی محقق نخواهد شد و حتی به سمتش هم حرکت نخواهیم کرد. بنابراین ما به سیاستگذاری (اسنادنویسی)، پشتیبانی و هم نظارت و ارزیابی نیازمندیم که نظارت هم باید کلان و عالمانه باشد. برای این مباحث هم پیشنهادهایی داریم تا در این جلسات الگو ارائه دهیم تا برای کلان دستگاههای مخاطب سند دانشگاه اسلامی، اجرایی شود.
آمار واکسیناسیون دانشجویان مأیوسکننده است
عبدالله جاسبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه ضمن اشاره به گزارش آمار واکسیناسیون دانشجویان از سوی دکتر طهرانچی گفت: این موضوع اگر در دانشگاههای دولتی هم بدین گونه باشد، آمار مأیوسکنندهای داریم. موقعی تصور میکردیم علت نزدن واکسن در دسترس نبودن آن است اما اگر در دسترس باشد اما حدود یک سوم نزنند مثل اتفاقی است که در کشور آمریکا افتاده است. باید صدا و سیمای ایران برنامهای برای این کار داشته باشند و بهنوعی به ستاد مرکزی کرونا این موضوع منعکس شود تا در این مورد هم اقداماتی صورت گیرد.
آمار دقیقی از واکسیناسیون دانشجویان در وزارت علوم به لحاظ پراکندگی نداریم
در ادامه این جلسه دکتر علی خاکی صدیق؛ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آمار دقیقی از واکسیناسیون دانشجویان در وزارت علوم به لحاظ پراکندگی نداریم اما آمار شهودی از دانشگاهها بهصورت رندمی گرفتهایم. آن چیزی که به ما از دانشگاهها منتقل کردهاند، آمار بالاتری حدود بیش از ۶۰ درصد است و استادان هم بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد آمار دادهاند.
پوشش کامل واکسیناسیون دانشجویان را با کد ملی از وزارت بهداشت استخراج کنید
دکتر فرید نجفی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: من به دنبال ارائه آماری از واکسیناسیون دانشجویان و اساتید نیستم اما اگر آمار دقیقی میخواهید، اگر کد ملی دانشجویان را به وزارت بهداشت بدهید، دقیقاً پوشش واکسیناسیون را به شما میدهند چون برای هر واکسنی کد و نوع واکس ثبت شده است و تنها یک آنالیز ساده و گرفتن دیتا را طلب میکند. وزارت بهداشت زمانی که کارت واکسن میدهد بنابراین تمام اطلاعات در سایت وزارت بهداشت موجود است و بهراحتی میتوان این آمار را استخراج کرد.
نگاه قالب در ستاد مرکزی، نگاه پزشکی نسبت به آموزش عالی است
غلامرضا غفاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه قالب در ستاد مرکزی، نگاه پزشکی نسبت به آموزش عالی است. نماینده وزارت علوم در جلسهای که خدمت آقای دکتر بودیم، حضور ندارد و اتفاقاً تصمیمی که پانزدهم آبان ماه گرفته شد تا دانشگاهها فعالیتشان را بهصورت فراگیر شروع کنند، دوستانی که در وزارت بهداشتاند با توجه به امکاناتشان و توجه به وضعیت متفاوت و... طبیعتاً تصمیماتی گرفتهاند. وزارت علوم هم در ابتدا در ستاد مرکزی نمایندهای ندارد بنابراین نکته مهمی است و بنا شد حتی بهصورت رسمی این بحث انتقال یابد تا حتماً نمایندهای از وزارت علوم داشته باشیم.
دشمن در فضای مجازی بر ترس مردم از واکسیناسیون کار میکند
در این جلسه جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: در خصوص موضوعی که دکتر جاسبی فرمودند که به ستاد کل منعکس شود یک مطالعهای اخیراً دکتر طیبی ارسال کردند. در اینجا دو علت اصلی افرادی که واکسن نزدهاند، اینگونه عنوان شده؛ اول نگرانی از عوارض واکسن و دوم عدم اطمینان نسبت به تأثیرگذاری واکسنها است. همچنین در این زمینه اخیراً دکتر مرندی مطالعهای را برای ما ارسال کردند که تأثیرگذاری واکسنهای ایران را بررسی کردند.
وی افزود: دشمنان قبل از اینکه واکسن بهطور وسیع در ایران وارد شود عنوان میکردند که شما چون FATF را نپذیرفتید و به لحاظ تحریم بودن، واکسن نمیتوانید تهیه کنید. دشمن دائماً بر این مواضع در فضای مجازی بر افکار عمومی میدمید. حال که واکسن بهطور وسیعی وارد شده است مردم ایران را از عوارض واکسنها میترسانند یعنی این کار حساب شده بر روی افکار عمومی صورت گرفته است لذا در صحبتی که با دکتر عیناللهی شد باید در ستاد کرونا یک تیم عملیات روانی باید تشکیل شود تا افکار عمومی را آرام کند.
کبری خزعلی؛ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: پیشنهاد میکنم با توجه به اینکه ساختار، برنامهها، احکام اعضا و هم تعداد و ترکیب اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر خواهد کرد و این شورا هم متأثر از این موضوع نیست، بهتر است انتخابات این جلسه بعد از ۱۵ روز تغییرات انجام بگیرد.
در پایان این جلسه محمدابراهیم سقزچی؛ معاون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی به گزارشی در زمینه شورای اسلامی شدن دانشگاهها پرداخت.
بر اساس این گزارش؛ در این جلسه علاوه بر انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بهعنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی، حجتالاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها بهعنوان نایب رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاهها انتخاب شد. دستور جلسه آینده نیز به ارائه گزارشی از پیشینه شورای اسلامی شدن دانشگاهها اختصاص یافت.
انتهای پیام/۴۰۴۰/
انتهای پیام/