تصویب راهاندازی مدرسه عالی مهارتی معدن و صنعت فولاد
محمدصادق حاجمحمدی در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در تشریح فعالیتهای مهارتی، ظرفیتها و امکانات بخشهای مختلف سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اظهار کرد: هزار و ۵۱۳ دانشآموز از مقطع پیشدبستانی تا هنرستان در مدارس سمای سیرجان مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: با توجه به فضای مناسب مجتمع آموزشی فرهنگی سما و بهرهگیری از امکانات مناسب کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و بهکارگیری آموزگاران مجرب، هرساله شاهد استقبال بیش از پیش خانوادهها از مدارس سما هستیم.
بیشتر بخوانید:
«مدارس عالی مهارت» سفیران دانشگاه کارآفرین
پرهیز از شتابزدگی رمز موفقیت طرح ادغام آموزشکدهها
۴ مدرسه مهارتی در مرند راهاندازی میشود
گسترش رشته و جذب مهارتآموز با حذف محدودیت سنی داوطلبان
به گفته معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، بخش آموزش مجازی سمای سیرجان با تهیه اینترنت پرسرعت تجاری و تجهیز کلاسها به اینترنت کابلی و تهیه لپتاپ برای کلاسها در شهر سیرجان پیشرو بوده و وجود سالن سرپوشیده ورزشی اختصاصی و سالن غذاخوری اختصاصی باعث متمایزشدن مجموعه سما از سایر مدارس شهرستان سیرجان شده است.
مهارتآموزی دانشآموزان در کارگاه مهندسی معکوس
حاجمحمدی فعالیتهای مهارتی و کارآفرینی و تعامل با نهادهای مربوط را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به فعالیت کارگاه مهندسی معکوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بهمنظور مهارتآموزی دانشآموزان با این کارگاه همکاری نزدیکی داریم.
وی درباره برگزاری دورههای کوتاهمدت در سمای سیرجان بیان کرد: در این راستا دورههای آموزشی برای معلمان، والدین و دانشآموزان در سما برگزار و باعث ارتقای سطح علمی و عملکردی مجموعه سمای سیرجان شده است.
معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با بیان اینکه کلاسهای فوق برنامه در راستای مهارتآموزی و کارآفرین در همه مقاطع تحصیلی سما برنامهریزی و اجرا میشود از اقدامات اولیه برای راهاندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی خبر داد.
بایدها و نبایدهای حوزه مهارت، کارآفرینی و اشتغال سما
حاجمحمدی بایدها و نبایدهای حوزه مهارت، کارآفرینی و اشتغال سما را تشریح کرد و به آنا گفت: کیفیتبخشی یکی از بایدهای مهم در حوزه مدارس سما است که خوشبختانه بهتازگی مورد تاکید مسئولان قرار گرفته و برنامهریزیهای مناسبی در این زمینه صورت گرفته است. از طرفی توجه صرف به آموزش و غافلشدن از مسائل فرهنگی و مهارتآموزی باعث خواهد شد کارایی مدارس در درازمدت دچار افت شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در راستای راهاندازی مدارس عالی مهارت در سمای سیرجان اقدامی کردهاید یا خیر؟ بیان کرد: مراحل ابتدایی مدرسه عالی مهارتی معدن و صنعت فولاد با توجه به صنعتی و معدنی بودن شهرستان سیرجان انجام گرفته و مصوبه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان را دریافت کرده است.
بیشتر بخوانید:
صدور مجوز راهاندازی دانشکده مهارت در سپیدان
ادغام آموزشکدههای فنیوحرفهای با چه چالشهایی مواجه است؟
دانشکدههای مهارت و کارآفرینی چه وظایفی دارند؟
ایجاد مدرسه عالی مهارتی در حوزه کشاورزی و دامداری
تکمیل زنجیره مهارتآموزی از پیشدبستان تا تحصیلات عالی
معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان یادآور شد: شرایط ایجادشده به دلیل شیوع بیماری کرونا باعث شد که آموزش مجازی در این مجموعه جایگاه بسیار خوبی بهدست آورد و با توجه به زیرساختهای انجامشده حتی در صورت حضوری شدن کلاسهای درسی، میتوان از این شیوه آموزشی نیز بهصورت موازی استفاده کرد.
به گزارش آنا به گفته سیدمحمد بطحایی معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱۶ دانشکده مهارت و کارآفرینی در سال تحصیلی جدید فعال و آموزشهای مهارتی جایگزین آموزش فنی و حرفهای کلاسیک شدهاند و پیشبینی میشود که ۱۲۰ هزار دانشجو در این دانشکدهها حضور یابند. مدارس عالی مهارتی هم که از دل دانشکدههای مهارت و کارآفرینی شکل میگیرد، تاکنون ۱۰۳ مدرسه پیشنهاد شده است و ۷۰ مدرسه مجوز فعالیت دریافت کردهاند.
انتهای پیام/۴۰۶۲/
انتهای پیام/