دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در پرند، نیازمند 300 میلیارد تومان

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل خدمات زیربنایی مسکن‌ مهر پیش از تحویل آن به خریداران، همه تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم.
کد خبر : 61516

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره واحدهای مسکن‌مهر بدون خدمات زیربنایی افزود: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این است که تا حد امکان پروژه‌ها بدون آب، برق و گاز به متقاضیان تحویل داده نشود. بر این اساس یکی از دغدغه‌های ما این است که در زمان معین سهم خود را بابت تامین این خدمات زیربنایی پرداخت کنیم. با این حال باز هم برخی خدمات فراهم نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه با تکمیل آوردهای متقاضیان پرونده مسکن‌مهر بسته خواهد شد، تصریح کرد: باز هم این آمادگی از سوی ما وجود دارد که برای تامین این خدمات مجددا کمک‌رسانی انجام دهیم.


طاهری درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر در شهر جدید پرند نیز تاکید کرد: اگر 300 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص یابد دیگر شاهد مشکلات کنونی در واحدهای مسکن‌مهر این شهر جدید نخواهیم بود. البته این برآورد کلی است و ممکن است در بررسی جزیی‌تر آمار کمی تغییر کند.


به گفته وی، اگر در برخی مناطق مانند پردیس جانمایی به صورت صحیح انجام می‌شد یقینا میزان هزینه‌ها برای خریداران کاهش می‌یافت. در پردیس هزینه‌های آماده‌سازی بسیار بالاست و شاید به اندازه یک‌چهارم هزینه مسکن‌دار شدن متقاضی برسد بنابراین با جانمایی اشتباه هزینه‌های بسیاری به مردم تحمیل می‌شود.


سرپرست شرکت عمران شهر جدید پرند بیان کرد: در جانمایی مسکن‌مهر می‌توانستیم نقاطی را انتخاب کنیم که هزینه‌های آماده‌سازی، هزینه‌های اتصال انشعابات و ... کاهش یابد کما اینکه در برخی شهرهای جدید بدین گونه بود.


وی ادامه داد: برخی پروژه‌ها هزینه‌های محوطه‌سازی آنها شاید سه میلیون و در پروژه‌ای دیگر برای هر واحد مسکونی 10 میلیون تومان باشد. در این موارد با دستور وزیر راه و شهرسازی درباره شهرهای جدید، قیمت‌های آماده‌سازی را تثبیت کردیم.


طاهری عنوان کرد: به عنوان مثال در پروژه‌ای از مسکن‌مهر باید برای جلوگیری از ریزش کوه دیوار حایلی احداث شود اما متقاضی پیش از ثبت‌نام برای دریافت این واحد اطلاعی از لزوم ایجاد دیوار حایل نداشته است که در این صورت شرکت عمران شهرهای جدید هزینه‌های آن را متقبل می‌شود.


وی درباره ایجاد شهرهای جدید در کشور اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از ایجاد چند شهر جدید یا نسل نو با رویکرد جدید است. ایجاد شهرهای جدید قوانین و مقراررات خاص خود را دارند.


طاهری با اعلام اینکه شهرهای جدید مشکل آنچنانی ندارند، تاکید کرد: مسکن‌مهر تحمیل شده به آنها موجب ایجاد چنین مشکلاتی شد. در شهر جدید پرند فاز صفر تا سه در زمینه رفاهی و بخش‌های دیگر اگرچه کمبودهایی وجود داشت، این مشکلات به نسبت بسیار کم‌تر از زمانی بود که مسکن‌مهر به آن وارد شد.


وی خاطر نشان کرد: اکنون رویکرد جدیدی برای احداث شهرهای جدید در پیش گرفته شده است. در رویکرد جدید خدمات زیربنایی مانند جداسازی آب شرب و منطقه‌ای و ... در نظر گرفته شده است و سپس منطقه قالب شهری به خود می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته