دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«معرفت‌شناسی» با ققنوس

انتشارات ققنوس اخیرا کتاب «معرفت‌شناسی» نوشته رابرت ام.مارتین را روانه بازار کتاب کرده است.
کد خبر : 61472

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «معرفت‌شناسی» نوشته رابرت ام. مارتین و با ترجمه نسترن ظهیری که به تازگی از سوی ققنوس منتشر شده، کتابی است در حوزه فلسفه و معرفت‌شناسی در نگاه فیلسوفان مختلف.


تعریف دانش، قدرت باور و دلیل،‌ توجیه و مسائل گتیه، درون‌گرایی، برون‌گرایی و توجیه، شالوده‌باوری و انسجام‌گرایی، دانش ماتقدم، دانش مبتنی بر تجربه حسی، شک‌گرایی و رویکردهای جدید به معرفت‌شناسی سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.


در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «این کتاب به مباحث اساسی‌ای پرداخته که فلاسفه در زمینه معرفت‌شناسی به بحث و فحص گذاشته‌اند. یکی از خصوصیات فلسفه شک کردن به همه‌چیز در همان ابتدای امر است. همین امر باعث تمایز فلسفه از دیگر حوزه‌ها می‌شود که با واقعیت‌ها و روش‌های ابتدایی که همه بر سر آن‌ها توافق کرده‌اند شروع می‌شوند و انتظار می‌رود همه بدون هیچ پرسشی آن اصول را بپذیرند. در این کتاب مجموعه‌ پرسش‌هایی مطرح شده که فلاسفه پاسخ‌های متفاوتی به آن داده‌اند.


این کتاب چیزی در اختیارتان قرار می‌دهد که در مقدمه بسیاری از رشته‌های دیگر به چشم نمی‌خورد. شما از همین ابتدا می‌توانید فلسفه‌ی عملی را آغاز کنید- ارزیابی دیدگاه‌های گوناگون، تلاش برای پاسخ دادن به پرسش‌ها و آغاز تفکر انتقادی و خلاقانه.»


کتاب «معرفت‌شناسی» در شمارگان 1650 نسخه‌ای از سوی ققنوس منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند با قیمت 15 هزارتومان این کتاب را تهیه کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: نشر ققنوس
ارسال نظر
قالیشویی ادیب