دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل در گفت‌وگو با آنا

راه‌اندازی ال‌آرتی در تهران نیاز به بررسی دارد/ افزایش قیمت بلیت مترو با در نظر داشتن گروه‌های هدف

جعفر تشکری هاشمی گفت: برای راه‌اندازی ال‌آرتی باید کارایی آن در هر مسیر و محدوده‌ای ارزیابی و با ترکیبی از این متغیرها و سایر متغیرهایی که مطرح است در شهر به کارگیری شود.
کد خبر : 614718
ال آر تی



سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، در خصوص راه‌اندازی سیستم‌های حمل‌و نقل جدید گفت: در بحث حمل و نقل ریلی، در تمام دنیا تنوع نسبتاً خوبی وجود دارد مترو، LRT و همچنین موضوع احداث مونوریل نیز در مقاطعی مطرح شده است.


وی با بیان این‌که برای راه‌اندازی ال‌آرتی باید کارایی آن در هر مسیر و محدوده‌ای ارزیابی شود افزود: با توجه به وضعیت توپوگرافی زمین و تقاضای سفری که هست، شبکه‌های حمل و نقلی که در آن منطقه خاص خدمات ارائه می‌کنند و دانشی که در داخل کشور داریم، باید با ترکیبی از این متغیرها و سایر متغیرهایی که مطرح است به کارگیری شود.


هاشمی در خصوص راه‌اندازی ال‌آرتی در کشور بیان کرد: با توجه به این‌که این سیستم در روی زمین سطح اشغال دارد در ابتدا با توجه به سطح اشغال، ورودمان به مودهای حمل و نقلی این‌گونه و در کل با توجه به در نظر گرفتن همه پارامترها باید بررسی کنیم که چه گونه‌ای از گونه‌های ریلی را می‌توانیم در شبکه حمل و نقلی تهران استفاده کنیم.




بیشتر بخوانید:


افتتاح ایستگاه جدید مترو تا ۲۰ روز آینده/ تأمین آب برای شهر تهران مشکل دارد


احداث «ال‌.آر.تی» مشکلات ترافیکی را افزایش می‌دهد/ لزوم احداث ال‌.آر.تی در غرب تهران





رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهرداری شورای شهر تهران با اشاره به این‌که این نوع سیستم حمل‌ونقل به دلیل ظرفیتی که دارد مطرح می‌شود ادامه داد: خطوطی که تا الان طراحی شده‌اند، خطوطی با تعداد مسافر بسیار بالا هستند و به نظر می‌رسد اگر بخواهیم منابع‌مان را به این امر تخصیص دهیم، ‌بایستی از یک مود حمل و نقلی استفاده کنیم که پاسخگوی نیاز آن محدوده‌ها باشد زیرا اگر ما یک مود حمل و نقلی بگذاریم که نتواند نیاز مردم آن منطقه را برای آمد و شد تأمین کند، لاجرم باید یک سیستم دیگر به موازاتش احداث کنید و این امر می‌تواند هم هزینه‌ها را تا حد زیادی بالا ببرد و از سوی دیگر ایجاد نارضایتی هم بکند.


هاشمی خاطرنشان کرد: در ارائه طرح‌ها باید مطالعات امکان‌سنجی و ترافیکی و میزان تقاضای سفری که وجود دارد و پیوستگی شبکه مد نظر قرار بگیرد. اما به نظر می‌رسد که اگر منابع لازم را داشته باشیم، حتماً باید بر مترو به عنوان یک الگوی خوب تأکید کنیم و در مناطقی که جمعیت کمتری دارد مثل اتصال خطوط مترو به هم‌دیگر می‌شود از سایر مودها هم استفاده کرد.


وی با بیان این‌که در گذشته احداث سیستم ال‌ار تی به کرات در شهرداری مطرح شده است گفت: ولی تا الان مصوبه‌ای دال بر اینکه کجا LRT باشد را نداشتیم و به نظر می‌رسد باید با کار مطالعاتی بیشتری درباره این موضوع تصمیم گرفته شود.


تشکری همچنین در مورد افزایش قیمت بلیت مترو و سایر وسایل حمل و نقلی تا پایان سال برنامه‌ای یاداور شد: تا پایان سال هیچ نرخ کرایه‌ای تغییر نخواهد کرد و افزایش آن هم رویه‌ای است که در همه سال‌ها بوده که درصدی در پایان هر سال برای سال بعد پیش‌بینی می‌شود. اما با توجه به اینکه طبقاتی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند باید بیشتر مورد توجه باشند، انتهای پیام/4161 حتماً در لایحه بلیت سال 1401، گروه‌های ویژه را به طور خاص مد نظر قرار می‌دهیم.


انتهای پیام/4161



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب