دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد

دکتر میرزاده: دولت برخی امور آموزش عالی را به بخش غیردولتی واگذار کند

اجلاس هیأت‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، با برگزاری دهمین جلسه هیأت امنای استان بوشهر، در سازمان مرکزی ادامه یافت.
کد خبر : 61396

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استان بوشهر یادآوری کرد فقط 14 درصد جمعیت کشور را افراد تحصیلکرده تشکیل می‌دهند و گفت: «همه دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی باید در 10 سال آینده نهایت تلاش خود را به کار بندند تا ایران در سال 1404 سرآمد منطقه باشد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تأکیدات مقام معظم رهبری بر شتاب علمی کشور اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم رشد علمی کشور را شتاب بخشیم، باید امکانات و تجهیزات کاملی در اختیار داشته باشیم. دولت به تنهایی قادر به تجهیز و توسعه همه دانشگاه‌های کشور نیست و باید بخشی از امور را به بخش غیردولتی واگذار کند.»


او اعلام کرد: «اگر دانشگاهی مانند دانشگاه آزاد اسلامی بتواند از نظر فضای آموزشی، استاد، تجهیزات و آزمایشگاه، شرایط استاندارد و قابل قبولی فراهم کند، باید مورد حمایت دولت قرار گیرد.»


میرزاده به امکانات و توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کرده که در افق 1404، 60درصد از بار آموزش عالی کشور را بر دوش بگیرد. از این رو برنامه‌های آینده ما باید بر اساس آمایش توسعه آموزش عالی با یک روند معتدل و منطقی و با محاسبه جمعیت و توانمندی‌های مالی، تجهیزات، اعضای هیأت علمی و... پیش‌بینی شوند تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.»


میرزاده بر لزوم جذب اعضای تمام وقت هیأت علمی به جای نیمه‌وقت و حق‌التدریس تاکید کرد و گفت: «جذب استاد تمام‌وقت یکی از مهمترین الزامات توسعه تحصیلات تکمیلی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته