دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1394 - 12:09
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

زارع‌زاده: با حذف مواد رای‌گیری الکترونیک از قانون، برگزاری انتخابات الکترونیک مخدوش نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، درباره حذف مواد مربوط به رأی‌گیری الکترونیک از قانون انتخابات از سوی نمایندگان مجلس گفت: این حذف باعث مخدوش شدن برگزاری انتخابات الکترونیک نمی‌شود.
کد خبر : 61298

دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی، نماینده مردم مهریزی و بافق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ما در مجلس در حال تدوین جزئیات بودیم که خلأ قانونی در این زمینه نداشته باشیم ولی با وجود موافقت نکردن نمایندگان، این موضوع یعنی برگزاری انتخابات به وزارت کشور و شورای نگهبان واگذار شد.


وی افزود: بر اساس تبصره 7 ماده ۹ قانون انتخابات مجلس، وزارت کشور می‌تواند نسبت به نوین‌سازی شیوه‌های اخذ رأی و شمارش آرا به منظور دقت، سلامت و نظارت بهتر در اخذ، شمارش و اعلام نتایج و همین طور استانداردسازی صندوق‌های اخذ رأی در حدود اعتبارات مصوب و پس از تأیید شورای نگهبان اقدام نماید.


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در دوره پیش در ۱۴ حوزه، انتخابات الکترونیک برگزار شد از این رو در این دوره هیچ مشکلی با توافق شورای نگهبان و وزارت کشور برای انتخابات الکترونیک وجود ندارد.


زارع‌زاده تأکید کرد: وزارت کشور می‌تواند با تدوین آیین نامه‌های مورد تأیید شورای نگهبان اقدام به برگزاری انتخابات الکترونیک کند. البته آیین‌نامه‌ها، کلی یعنی برای سال‌های آینده نخواهد بود و فقط برای انتخابات این دوره کاربرد خواهد داشت ولی اگر مصوبه مجلس بود دیگر روند همیشگی می‌شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته