دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1400 - 15:48
امیرعبداللهیان:

پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در موضوع برجام پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما و وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی ملاک نیست.
کد خبر : 612828
حسین امیرعبداللهیان - عبدالله بوحبیب

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه سفر خود به بیروت، با عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.


امیرعبداللهیان پس از این دیدار، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: با صدای بلند اعلام می‌کنیم ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.


وی افزود: در گفت‌وگو با مقام‌های لبنان موضوع گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران مورد توجه قرار گرفت. گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی در مسیر خوبی در حال طی‌ شدن است.


وزیر امور خارجه کشورمان درباره برجام تصریح کرد: در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل برجام و بازگشت همه به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود باز خواهد گشت. در این موضوع پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما و وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی ملاک نیست. ما بر مبنای رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل خواهیم کرد.


امیرعبداللهیان گفت: در توافق هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش عمل کرد و این روش را در صورت پایبندی طرف‌های مقابل احیا خواهیم کرد.


عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان در ادامه کنفرانس خبری گفت: ما گفت‌وگوهای ایران با عربستان و کشورهای بزرگ درباره پرونده هسته‌ای را تأ‌یید می‌کنیم، زیرا موفقیت در آن بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت.


وی افزود: لبنان خواهان موفقیت مذاکرات ایران با عربستان و ۱+4 است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته