دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 14:19
در نامه‌های جداگانه به دو مقام بین‌المللی و وزیر گردشگری عراق اعلام شد

اعلام آمادگی ایران برای حفاظت و مرمت میراث فرهنگی عراق

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارسال سه نامه جداگانه، آمادگی خود را برای حفاظت و مرمت میراث فرهنگی منقول و غیر منقول کشور عراق اعلام کرد.
کد خبر : 6128

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارسال 3 نامه جداگانه به ایاد امین مدنی دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی (OIC)، ایرینا بوکووا، مدیر کل سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) و عادل فهد شرشاب وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حفاظت و مرمت میراث فرهنگی منقول و غیر منقول کشور عراق اعلام کرد.


در این نامه ها تاکید شده است: «خشونت‌های اخیر که از نسل‌کشی بشریت به نسل‌کشی فرهنگی شدت یافته است، در حال تخریب میراث کشور عراق است، میراثی که در واقع متعلق به کلیه ملت‌ها، اعصار و باورها است.»


مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نامه‌ها ضمن تاکید بر مسئولیت ایران نسبت به حفاظت از این میراث ارزشمند بشری اظهار امیدواری کرده است که با حمایت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، میراث فرهنگی جهانی در معرض خطر در کشور عراق حفظ و احیا شود.


وی با اظهار نگرانی و اندوه قلبی نسبت به اقدامات خشونت‌آمیز گروه‌های افراطی در عراق، تخریب میراث فرهنگی و تاریخی این منطقه را محکوم کرده است.


گروه داعش در روزهای اخیر ویدئوهایی منتشر کرد که نشان می‌داد افراد وابسته به این گروه در حال تخریب میراث فرهنگی و آثار باستانی موجود در موزه موصل عراق هستند. انتشار این تصاویر با موجی از انزجار و محکومیت جهانی مواجه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته