دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر نفت: با تحصن کسی استخدام نمی‌شود‌

وزیر نفت با اشاره بر تحصن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و موضع وزارت نفت درباره استخدام آنها گفت: استخدام بر اساس نیاز است و با اعتصاب کسی استخدام نمی‌شود.
کد خبر : 61275

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، مرحله دوم پس از نیاز را صلاحیت عنوان و تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند استخدام شوند باید صلاحیت آنها در گزینش تایید شود و باید حداقل سوادی هم داشته باشند.


وی با بیان این که حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران به معنای کاهش اتکا به نیروهای توانمند داخلی نیست، تاکید کرد: با تکیه بر منابع داخلی و تعامل با شرکت‌های خارجی می‌توان چند برابر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد که همه در چارچوب سیاست درونزایی و برونگرایی اقتصاد مقاومتی آمده است.


زنگنه با تاکید بر اینکه ایران از شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور استقبال می‌کند، ادامه داد: شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند که ایران نیز از سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ویژه شرکت‌های آلمانی استقبال می‌کند.


وزیر نفت با بیان این که شرکت‌های آلمانی در مذاکرات امروز توانایی خود را بیان کردند، اظهار کرد: شرکت‌های آلمانی می‌توانند در بخش بالادستی نفت، پتروشیمی، پالایش و پخش و بهینه‌سازی مصرف انرژی حضور پیدا کنند.


وی با بیان این که شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران باید شرکای ایرانی در کنار خود داشته باشند، اضافه کرد: دولت آلمان برای پوشش بیمه‌ای و بیمه فاینانس‌ها باید کمک‌های لازم را انجام دهد.


علاقمندی ژرمن‌ها به توسعه میدان‌های نفتی


وزیر نفت به سابقه همکاری ایران و آلمان در گذشته اشاره کرد و با بیان این که این کشور دارای شرکت‌های توانمندی در بخشهای پتروشیمی و پالایش و پخش است، یادآور شد: شرکت‌های آلمانی پیش از این در بخش بالادستی نفت حضورنداشتند اما به تازگی یکی از آنها برای حضور در توسعه میدان‌های نفتی ایران ابراز تمایل کرده که ایران استقبال می‌کند.


وی با بیان اینکه تدبیر و اعتدال به عنوان دو روی یک سکه در موفقیت ایران و سرنوشت کشور نقش مهمی دارند، افزود: بالاترین داشته یک ملت تدبیر و مدیریت است. اینکه بتوان از ظرفیت‌های موجود برای رفع بیکاری، فقر و ...چند برابر بهره‌برداری کرد.


به گفته وزیر نفت، قدرت سیاسی تابعی از قدرت اقتصادی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته