دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 14:09
از سوی رئیس واحد تبریز انجام شد؛

اعلام آمادگی برای راه‌اندازی دبیرخانه فدراسیون مخترعین جهان در دانشگاه آزاد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آمادگی این دانشگاه برای تأسیس و راه اندازی دبیرخانه فدراسیون مخترعین جهان را به دکتر علیرضا رستگار، رئیس این فدراسیون اعلام کرد.
کد خبر : 6126

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت انجمنهای علمی مهندسی پزشکی، شیمی و دامپزشکی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز همایش مخترعین شمال‌غرب کشور در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد. دکتر علی رضایی رئیس این دانشگاه با تقدیر از انجمن های علمی در برگزاری این همایش گفت: دهه پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی، دهه انقلاب در حوزه دانش بنیان است و این وظیفه ما دانشگاهیان است که برای نیل به این هدف بزرگ گام های بلند و اساسی برداریم.


رضایی افزود: شرکت های دانش بنیان از تسهیلات ویژه ای بهره مند می شوند و این فرصتی طلایی برای دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی است تا با ارائه ایده ها و طرح های خود، باعث درآمدزایی،اشتغال زایی، حرکت در راستای جهاد اقتصادی و تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور شوند و از تسهیلات مذکور نیز بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با ایجاد برج فناوری و پردیس تحقیقاتی، مراکز رشد، 10 واحد فن آور، سه مرکز تحقیقاتی شامل بیوتکنولوژی، نانوفناوری صنعتی و رباتیک و 10 آزمایشگاه خدماتی گام های بلندی در راستای درآمدزایی و اقتصاد دانش بنیان برداشته است.


رضایی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بر اساس گزارش پایگاه رتبه بندی سایماگو رتبه 4 را میان 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و رتبه 41 را میان دانشگاه های کشور کسب کرده که این افتخار مرهون زحمات همه دانشگاهیان است.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تبریز هم در این همایش گفت: شهرداری تبریز تنها شهرداری است که در موضوع جشنواره مخترعین عملکرد خوبی داشته و 330 میلیون تومان در رابطه با جشنواره ها بودجه پیش بینی کرده که این امر در راستای حمایت از اختراع و نوآوری می باشد.


محمد ابراهیم رمضانی افزود:در سال 94 بودجه شهرداری تبریز 2850 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ بخشی نیز برای پرداخت هزینه به اختراعات و نوآوریها نیز درنظر گرفته شده است.


وی تأکید کرد: در معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز،معاونت دانش بنیان نیز راه اندازی شده که از نوآوری وایده های جدید حمایت می کند.


رمضانی در پایان از برگزاری جشنواره نوآوریها و اختراعات در سال آینده در تبریز خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته