دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1400 - 01:57

سلاح‌های آمریکایی در افغانستان به فروش می‌رسند

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی که در جریان تحولات افغانستان به دست طالبان افتاد هم‌اکنون در این کشور به فروش می‌رسند.
کد خبر : 612517
افغانستان طالبان آمریکا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده سلاح‌های آمریکایی که در جریان تصرف افغانستان توسط طالبان به دست این گروه افتاده اکنون در فروشگاه‌های اسلحه‌فروشی در این کشور به فروش می‌رسند.


روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته اکنون که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفته بخش بیشتری از سلاح‌های و تجهیزات نظامی آمریکایی به صورت آشکار توسط معامله‌گران سلاح به فروش می‌رسند.


نیویورک‌تایمز به نقل از معامله‌گران سلاح در ولایت قندهار در جنوب افغانستان گزارش داده این معامله‌گران بابت خریداری سلاح‌ها، مهمات و سایر تجهیزات آمریکایی به سربازان دولت افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان پول پرداخت کرده‌اند.


سه معامله‌گر سلاح در قندهار گفته‌اند ده‌ها افغانستانی در جنوب افغانستان مغازه‌های سلاح‌فروشی باز کرده و اقدام به فروش تجهیزات ساخت آمریکا از جمله نارنجک، دوربین‌های چشمی و عینک‌های دید در شب کرده‌اند.


این تجهیزات، در اصل طبق توافق آمریکا با دولت افغانستان برای آموزش و تجهیز نیروهای ارتش آن کشور، تحویل کابل شده بود. این توافق برای مالیات‌دهندگان آمریکایی بیش از ۸۳ میلیارد دلار در طول ۲۰ سال جنگ هزینه داشته است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته