دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1394 - 08:45

مشارکت انگلیس در ائتلاف عربی علیه یمن

وزیر امورخارجه انگلیس اعلام کرد مشارکت نظامیان انگلیس در ائتلاف عربی علیه یمن به شناسایی اهداف بمباران و تعیین آنها محدود است.
کد خبر : 61236

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از تسنیم، فیلیپ هاموند، وزیر امورخارجه انگلیس، امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نظامیان انگلیسی برای مشخص کردن اهداف حمله‌های نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن کمک می‌کنند.


کارشناسان ارتش انگلستان با ملحق شدن به کمپین نظامیان سعودی علیه یمن، کاملا به درخواست گروه‌های حقوق بشری برای بررسی همه‌جانبه سیاست‌های انگلستان در قبال پادشاهی عربستان بی‌اعتنایی کرده‌اند.


بنیاد حقوق بشری ریپریو در انگلیس که اقدامات آن درباره مخالفت با اعمال شکنجه و اعزام نظامیان انگلیس به کشورهای دیگر پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر شناخته شده است، پیشتر درباره امکان مشارکت غیرعلنی نظامیان انگلیسی در حمله عربستان به یمن خواستار پاسخ‌های روشنی از وزارت دفاع این کشور شده بود.


هاموند موضوع مشارکت نظامی انگلیس علیه یمن را در مجلس عوام مطرح کرد ولی آمار دقیق نیروهای انگلیسی را که در عملیات توفان قاطعیت مشارکت دارند، اعلام نکرد. وی گفت: «ما حضور نظامی در یمن داریم و با سعودی‌ها همکاری می‌کنیم و تا این اطمینان حاصل شود که تنها اهداف مشروع نظامی هدف حمله‌ها قرار می‌گیرند.»


وی گفت: «هیچ‌گونه شاهدی دال بر نقض قوانین بین‌الملل حقوق بشر وجود ندارد.»


با وجود این، ناظران حقوق بشر با تحقیقات خود، اطلاعاتی را منتشر کردند که بر اساس آن، ائتلاف سعودی علیه یمن تا کنون در 30 مورد قوانین بین‌المللی جنگ را نقض کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته