دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1400 - 06:06
عمران خان:

آمریکا با بلوکه کردن دارائی افغانستان به دنبال هرج‌ومرج در این کشور است

هر روزی که می‌گذرد افغانستان به بحران نزدیک‌تر می‌شودنخست‌وزیر پاکستان گفت: چنانچه ایالات‌متحده ذخایر ارزی افغانستان را آزاد نکند، این کشور وارد هرج‌ومرج می‌شود که طبیعتاً بزرگ‌ترین بازنده آن مردم افغانستان خواهند بود.
کد خبر : 611870
عمران خان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی بر لزوم حل‌وفصل سیاسی و از راه گفتگوی بحران افغانستان به دور از تنش آفرینی و دخالت‌های خارجی دردسرآفرین، تأکید کرد.


عمران خان در گفتگو با یک شبکه روسی توضیح داد: «نظر ما از همان ابتدا این بود که افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، ولی نگاه امپریالیستی آمریکا و بی‌خبری آن‌ها از وضعیت افغانستان باعث شد بحران انسانی در این کشور به وجود آید».


وی در ادامه افزود: «چنانچه ایالات‌متحده ذخایر ارزی افغانستان را آزاد نکند، این کشور وارد هرج‌ومرج می‌شود که طبیعتاً بزرگ‌ترین بازنده آن مردم افغانستان خواهند بود.


نخست‌وزیر پاکستان در پایان گفت: «ارزیابی سازمان ملل نشان می‌دهد که سال میلادی آینده، بیش از نودوپنج درصد از مردم افغانستان زیرخط فقر قرار می‌گیرند. ازاین‌رو آن‌ها باید راه‌حلی بیابند و دیر یا زود فکری برای مردم این کشور کنند. درصورتی‌که این اتفاق روی ندهد، این نگرانی وجود دارد که هرروزی که می‌گذرد، مردم افغانستان شاهد عمیق‌تر شدن بحران خواهند بود».


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته