چشم امید استرالیا به توریستهای مستقل چینی است
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، دولت استرالیا در حال برنامهریزی یک کمپین جهانی گردشگری است تا با صرف مبلغ 40 میلیون دلار استرالیا (28 میلیون دلار آمریکا) گروه رو به رشد گردشگران چینی را که به دنبال مکانی برای گذران تعطیلات هستند، به آن کشور جلب کند. هدف استرالیا از این کمپین، خروج از رکود اقتصادی است.
دادههایی که دولت استرالیا روز سهشنبه منتشر کرده، حاکی از آن است که در 12 ماه گذشته 1 میلیون گردشگر چینی به استرالیا هجوم آوردهاند که این رقم یک رکورد محسوب میشود. تعداد گردشگران چینی در استرالیا پانزده سال پیش حدود یکصد هزار نفر بود. چین بعد از نیوزیلند دومین کشور تأمین کنننده گردشگر برای استرالیا است. سال گذشته گردشگران چینی در مجموع 7.7 میلیارد دلار در استرالیا خرج کردهاند.
به گزارش رویترز، کمپین بازاریابی استرالیا، در اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن) راه اندازی می شود تا نسل جدیدی از مسافران جوان و مستقل (از برنامههای دولتی) را از چین به زیباییهای طبیعی استرالیا جلب کند.
به گفته لئو سیتون، سخنگوی اداره گردشگری استرالیا، در حالی که بیشتر گردشگران غربی در استرالیا ورزشهای آبی مانند موجسواری یا شنا را ترجیح میدهند، گردشگران چینی فعالیتهایی مانند پیادهروی و یا تماشای نهنگها را بیشتر در نظر دارند.
نرخ برابری دلار استرالیا در مقایسه با سایر ارزها در حال سقوط است و در سال گذشته حدود 14 درصد کاهش پیدا کرده است و این مسأله در رقابت آن کشور با ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی و اروپا برای جذب توریستهای خارجی به استرالیا کمک کرده است.
انتهای پیام/