دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1400 - 17:21

عکاسی صنعتی حرفه ای، مؤثرترین ابزار بازاریابی محصولات

پیشرفت تکنولوژی در دنیای صنعتی امروز رنگ و بوی تازه‌ای به کسب و کارها بخشیده است. گذشته از آن صاحبین کسب و کارها نسبت به گذشته آگاه تر شده‌اند و توجه بیشتری به چگونگی رشد و توسعه مشاغل خود دارند. از طرفی اینترنتی شدن مشاغل و توسعه کسب و کارها خارج از محدوده مرزی و بدون در نظر گرفتن مکان و زمان بر این مسئله دامن می‌زند.
کد خبر : 611766
عکاسی صنعتی



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، دلایل مطرح شده کسب‌ و کارها برای پیشرفت برند خود و دیده شدن در بین رقبا از ابزارهای بازاریابی مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عکاسی صنعتی است. سال‌های زیادی است که کسب و کارها برای معرفی خود و محصولاتشان از عکاسی صنعتی استفاده می‌کنند. بنابراین موضوع جدیدی نیست اما آنچه که بیشتر مهم شده پیشرفت این ابزار بازاریابی و اهمیت ویژه‌ای آن در بازاریابی اینترنتی است. در ادامه این مطلب بطور دقیق تری به این موضوع می پردازیم.


عکاسی صنعتی محصولات چیست؟


قبل از این که راجع به تأثیر این نوع عکاسی در بازاریابی محصولات صحبت کنیم، بهتر است تعریف مختصری از عکاسی محصولات داشته باشیم. عکاسی صنعتی در واقع رشته‌ای از هنر و صنعت عکاسی است که با هدف معرفی محصولات و خدمات متنوع انجام می‌شود و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. در واقع وظیفه این نوع عکاسی به نمایش گذاشتن هر آن چیزی است که یک محصول دارد. به این ترتیب می‌توان از عکس‌های صنعتی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند برای تبلیغات استفاده کرد و بر اساس آن هرچه عکسها با کیفتیت و واقعی تر باشد، جذب مشتری و در نهایت فروش محصولات بیشتر خواهد شد. این همان چیزی است که کسب و کارهای مختلف به دنبال آن هستند. عکس‌های صنعتی از زمانی مورد توجه بسیار قرار گرفتند که بسترهای به نمایش گذاشتن آن‌ها توسعه پیدا کردند.



عکاسی محصولات چه تأثیری در بازاریابی و فروش دارد؟


وقتی کسب و کارهای مختلف چه به صورت آنلاین و غیر حضوری و چه به صورت حضوری به فروش و ارائه محصولات و خدمات خود می‌پردازنند، باید این اعتماد و اطمینان را در مشتری ایجاد کنند که محصولات قابل عرضه آن‌ها صرفاً برای رفع نیازهای کاربران هدف تهیه شده است. به بیان دیگر کاربران به دنبال محصولی هستند که به آن احتیاج دارند و یا جزو علایق آن‌ها است. عکس‌های صنعتی این قابلیت را دارند که جزئیات، ویژگی ها و کاربردهای یک محصول را به شکلی ساده و گویا نشان دهند. این عکسها با خلاقیت و مهارت بسیاری تهیه می شوند و از جذابیت بالایی برخوردارند که باعث می شود مخاطب ناخودآگاه به خرید ترغیب شود. عکاسی صنعتی به خوبی پیام کارفرما یا صاحب محصول و خدمات را به مشتری می‌رساند و تعامل عاطفی جایی بین کارفرما و مخاطب هدف ایجاد می‌کند. ‌ عکسهای صنعتی بخشی مهم از هویت بصری کسب و کارها هستند و نقشی تاثیرگذار در برندسازی آنها خواهند داشت.


یک عکس همیشه بهتر از هزاران کلمه در ذهن افراد ثبت می‌شود. بنابراین عکاسی از محصولات سبب می‌شود پیام و حتی لوگو و برند شما بهتر در خاطر کاربران بماند. برندسازی خود به خود مسیر افزایش فروش را فراهم می‌کند. وقتی در ذهن مخاطبانتان مانا و ماندگار شوید، در تبلیغات دهان به دهان نیز موفقیت بزرگی کسب خواهید کرد چون مشتریان بالقوه شما مشتریان بالفعل بیشتری را جذب می‌کنند.


عکاسی محصولات



کاربرد عکس‌های محصولات


عکس‌های صنعتی کاربرد بسیار زیادی در طراحی تبلیغات هدفمند، بازاریابی اینترنتی و حضوری، طراحی بسته‌بندی محصولات، تولید محتوای حرفه‌ای برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروش، طراحی مدیاهای چاپی مانند بروشور، کاتالوگ، پوستر و بیلبورد دارند. بنابراین می‌توان به این نتیجه‌گیری مهم رسید که بزرگ‌ترین مزیت عکاسی صنعتی استفاده از آن در حوزه‌های مجازی و حوزه‌های فیزیکی کسب و کارهای مختلف است و استفاده از آن در عرصه‌های متنوع نتایج بسیار ارزشمندی در تبلیغات، دیده شدن، افزایش فروش و برندسازی دارد. به همین خاطر از این نوع عکاسی به عنوان مؤثرترین ابزار بازاریابی محصولات یاد می‌شود.


عکس‌های صنعتی حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟


در گذشته مشاغل مختلف برای معرفی خود و تبلیغات از عکس‌های آماده و استوک موجود در گوگل برای چاپ بر روی مدیاهای تبلیغاتی استفاده می‌کرند. این عکس‌ها بارها توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفتند و علاوه بر تکراری بودن جذابیتی برای مشتری نذاشتند، به همین دلیل مورد توجه قرار نمی‌گرفتند. امروزه عکاسی صنعتی با پیشرفت قابل توجهی همراه شده و عکاسان ماهر، خلاق و ایده پرداز با بهترین تجهیزات از محصولات عکاسی می‌کنند. عکس‌های صنعتی حرفه‌ای ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. واقعی بودن عکس‌ها و کیفیت آن‌ها، نمایش ویژگی‌ها و مزایای محصولات از ویژگی‌های عکاسی محصولات است. در واقع عکس‌های صنعتی به صورت مستقیم با بهترین دوربین و تجهیزات و پس زمینه مناسب از محصولات مختلف گرفته می‌شوند. عکاس حرفه‌ای به گونه‌ای این عکس‌ها را تهیه می‌کند که مشتری در یک نگاه متوجه واقعی بودن تصویر و نزدیک بودن آن به محصول می‌شود و تمام قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و کاربردهای محصول را درک می‌کند.


عکاسی محصولات استودیو مانی



مهم‌ترین ویژگی عکس‌های صنعتی تأثیرگذاری آن‌ها در تبلیغات و برندسازی است. وقتی کارفرما عکس باکیفیت و جذابی از محصولات خود تهیه می‌کند، تمام تلاش‌ها و زحماتی که برای عکاسی کشیده در قالب همان تصویر هویدا خواهد بود. بنابراین مشتری به خوبی درک می‌کند که وقتی کارفرما برای عکاسی محصولات چنین سرمایه گذای کرده، قطعاً محصولات و خدمات منحصر به فردی برای ارائه دارد و به این ترتیب اعتماد مشتری به شما به عنوان صاحب کسب و کار شکل می‌گیرد. برندسازی و افزایش فروش نتیجه همین حس اعتماد کاربران هدف به شما است.


بهترین استودیو برای عکاسی صنعتی


اگر شما جزو آن دسته از کسب و کارهایی هستید که به دنبال فروش بیشتر و برندسازی هستند، به شما پیشنهاد می‌دهیم از عکاسی حرفه‌ای محصولات برای بازاریابی غافل نشوید. اگر به دنبال بهترین مجری خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هستید، استودیو مانی بهترین انتخاب برای شما است. شما می‌توانید عکاسی محصولات خود را به تیم با تجربه، خلاق و حرفه‌ای استودیو مانی بسپارید. برای مشاهده رزومه و نمونه سفارشات انجام شده توسط این استودیو به وب سایت این استودیو به آدرس www.studiomani.ir مراجعه نمایید.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب