آموزش دو وجهی مهمترین ویژگی دانشگاه تهران است
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود کمرهای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در همایش آیین ورودی نودانشجویان که صبح امروز شنبه ۱۰ مهرماه در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه کارآفرینی و آموزش پژوهش محور از اهداف این دانشگاه است، گفت: رشتههای بین رشتهای از اهمیت خاصی در دانشگاه تهران برخوردار بوده، برای تحقق آن ۲ موضوع، پیش بینی شده که دانشجویان میتوانند در دوران کارشناسی علاوه بر رشته تخصصی خود، در «دوره کهاد» نیز واحد بگیرند که در آینده برای کار حرفهای خود بسیار سودمند است، ویژگی خاص دیگر دانشگاه تهران ۲ وجهی بودن است، دانشجویان دوره کارشناسی این امکان را دارند در حین تحصیل در رشته خود در گرایش دیگری نیز واحد درسی گرفته و به مطالعه برای آگاهی بیشتر بپردازند و در پایان گواهی اتمام دوره دریافت میکنند.
وی در ادامه افزود: امکان تغییر رشته در دانشگاه تهران با ۲ راه وجود دارد، استفاده از آییننامه دانشجویان ساعی و کوشا که در ۲ ترم اول با گذراندن بیش از ۱۸ واحد درسی و داشتن معدل بالای ۱۷ و در برخی رشتهها بالای ۱۸، به عنوان دانشجوی کوشا شناخته شده و میتوانند تقاضای تغییر رشته دهند که این راه نیازی به شرکت در آزمون رشته مقصد ندارد، البته ضوابط دیگری از جمله موافقت رشته مبدا و مقصد وغیره نیاز است. مورد دیگر آییننامه کلی است که در دانشجویان با گذراندن ۱۸ واحد میتوانند درخواست تغییر رشته دهند که ضمن موافقت رشته مبدا و مقصد، باید در آزمون مقصد نیز نمره قابل قبول را کسب کنند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: نکته قابل عرض دیگر در بحث دانشجویان استعداد درخشان است، مزایای بسیاری در آئیننامه مختص این دانشجویان وجود دارد از جمله دروس عمومی را در ابتدای ترم امتحان دهند، برخی از دروس اختصاصی را میتوانند بدون شرکت در کلاس به عنوان معرفی به استاد با موافقت گروه آموزشی بگذرانند، و امکان دیگری که برای آنها وجود دارد این است که در پایان ترم ۶ معدلها بررسی و بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران، حامی دانشجویان با معدل بالا، ناتوان از لحاظ جسمی و با معیشت اقتصادی ضعیف است، خاطر نشان کرد: بخشهای مختلفی از جمله بنیاد حامیان در این دانشگاه از فعالیت دانشجویی و دیگر اقدامات حمایت کرده و بورسهای تحصیلی در اختیار واجدین شرایط قرار میگیرد.
کمرهای گفت: نودانشجویان جامع بودن دانشگاه تهران را به فال نیک گرفته و به تلاش خود ادامه دهند چراکه در دانشگاه به عنوان دانشجو بوده و باید به دنبال کسب علم و دانش باشند و به عنوان یک فرصت خوب باید از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/