دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان دامپزشکی از صادرات میگو به روسیه خبر داد

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه انحصار و محدودیتی برای صادرات میگو وجود ندارد، عنوان کرد: بازرگانان میگو که کد IR به محصولات آنها داده شده است همواره می‌توانند به صادرات این محصول بپردازند.
کد خبر : 61156

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مهدی خلج در نشست بررسی موانع صادرات به روسیه اظهار کرد: بر اساس توافق با روس‌ها 19 مرکز فرآوری شیلات می‌توانند محصولات خود را به فدراسیون روسیه صادر کنند اما اکنون صادرات میگو مد نظر ماست.


وی به عدم محدودیت انحصار و محدودیت در صادرات به روسیه اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی در بازرگانی وجود ندارد و بازرگانان میگو می‌توانند محصولات خود را به روسیه صادر کنند.


به گفته او، تنها مسئولیت سازمان دامپزشکی در این زمینه ارائه گواهی سلامت محصول است.


خلج ضمن تاکید بر سفر مرجع تایید صلاحیت روسیه به ایران بیان کرد: این مسئول با معاون نخست وزیر روسیه که سه هفته قبل به تهران سفر کردند، جلسات متعددی را با دامپزشکی ایران برای صدور گواهی بهداشتی در راستای صادرات فراورده‌های لبنی برگزار کردند تا ما متعهد شویم که شیر خام تهیه‌شده از دامداری‌های بهداشتی چه به لحاظ نظارت در دامداری و چه به لحاظ استفاده در کارخانه‌های صنایع شیر، طبق استانداردهای روسیه است.


وی به امضای دو موافقت‌نامه با روس‌ها اشاره و تصریح کرد: امیدواریم از 20 ژانویه صادرات محصولات لبنی به روسیه آغاز شود.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره صادرات فراورده‌های طیور به روسیه نیز تصریح کرد: روس‌ها ریز اطلاعات گوشت مرغ و تخم‌مرغ را نیز از ما درخواست کردند که 5 روز پیش برای آنها ارسال شده است و تا 15 فوریه یعنی اواخر بهمن‌ماه امسال روس‌ها نظر خود را اعلام خواهند کرد تا در صورت تایید صادرات این دو نوع محصول نیز به روسیه آغاز شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته