دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1400 - 14:16
فارین پالسی:

سیاست‌ «فشار حداکثری» آمریکا شکست خورده است

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت، سیاست‌ فشار حداکثری آمریکا علیه ایران کاملاً شکست خورده است و ایران هیچ هراسی از واشنگتن ندارد.
کد خبر : 611386
دونالدترامپدرمقابلکنگره.jpg



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، فارین پالسی در گزارشی به‌نقل از دنیس راس، مسئول امور ایران در دستگاه دیپلماسی آمریکا در دوران ریاست‌ جمهوری باراک اوباما درباره سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در غرب آسیا و خروج این کشور از افغانستان نوشت: ایرانی‌ها دیگر هراسی از ما ندارند و این به مفهوم آن است که ما نه در موضوع هسته‌ای و نه در منطقه دیگر سطحی از بازدارندگی نداریم.


در این گزارش آمده است: سیاست‌های اشتباه آمریکا در پیشبرد کارزار فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی عامل وضعیت فعلی در برنامه هسته‌ای ایران است.


وی ادامه داد: ایران در حال حاضر نوعی از رویکرد فشار حداکثری درقبال ایالات متحده و رویکرد ترامپ را درقبال ما بکار گرفته است و انتظار می‌رود ما شرایط را بپذیریم.


نشریه آمریکایی فارین پالسی در گزارش خود با بیان اظهارات راس نوشت: در سال ۲۰۱۸ میلادی ترامپ با حمایت مشتاقانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل یک‌جانبه از برجام خارج شد و سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت که شامل وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی نیز می‌شد، به این امید که ایران را بار دیگر برای پذیرش توافق مورد قبول ایالات متحده به میز مذاکره بازگرداند که این تلاش کاملاً شکست خورد.


آمریکا می‌خواهد در غرب آسیا مداخله کند


طبق این گزارش، شرط بندی نتانیاهو در زمینه اینکه ایران زیر فشار تحریم‌ها سقوط خواهد کرد یا ترامپ مجبور به حمله نظامی به ایران می‌شود، اشتباه از کار درآمد.


این نشریه آمریکایی به بخشی‌ از تلاش‌های آمریکا برای ادامه مداخله در منطقه غرب آسیا نیز پرداخت و نوشت، دوشنبه گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا برای رسیدگی به موضوع جنگ ریاض در یمن به عربستان رفت که نشان می‌دهدواشنگتن قصد دارد همچنان در منطقه تعامل و مشارکت داشته باشد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته