دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1394 - 12:23

وقوع انفجار مهیب در استانبول؛ تاکنون 25 نفر کشته و زخمی شده‌اند + تصاویر

منابع خبری از وقوع انفجار در مرکز شهر استانبول و قربانی شدن چندین نفر خبر دادند.
کد خبر : 61131

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، منابع خبری محلی ساعت 10 صبح از وقوع انفجار در شهر استانبول خبر دادند.


این انفجار در بخش اروپایی استانبول که محل استقرار شمار زیادی هتل و مراکز توریستی است، رخ داده است. میدان مسجد سلطان احمد معروف به «مسجد آبی» در نزدیکی محل انفجار قرار دارد.



به‌دنبال وقوع این انفجار، خودروهای امدادرسان و پلیس خود را به میدان مذکور رساندند و پلیس همه خیابان‌های منتهی به این مسجد را بسته است.


وب سایت روزنامه «حریت» خبر داده است که در این انفجار تاکنون 10 نفر کشته و 15 نفر زخمی شده‌اند.



شمار زیادی خودروهای آتش نشانی به محل انفجار اعزام شده‌اند.
به درخواست نخست‌وزیر ترکیه، خبرنگاران از نزدیک شدن به محل انفجار ممنوع شده‌اند. دولت ترکیه نیز به رسانه‌های خبری داخلی درباره انتشار اخبار مربوط به حادثه انفجار هشدار داده است.


همچنین شاهدان محلی به سی.ان.ان ترک گفته‌اند که صدای انفجار تا آن اندازه زیاد بوده که در مسافتی دور نیز شنیده شده است.




پلیس ترکیه در حال بررسی نوع بمب و عاملان دخیل در حادثه انفجار است. همچنین برخی از منابع غیررسمی گفته‌اند که یک زن انتحاری عامل آن بوده‌اند باوجود این، منابع رسمی از اظهارنظر درباره آن خودداری کرده‌اند.


مقام‌های امنیتی اعلام کردند که حادثه انفجار ممکن است به‌وسیله عامل انتحاری داعش به‌وقوع پیوسته باشد.


از سوی دیگر کشورهای آلمان و فرانسه با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از اتباع خود خواستند تا از تردد در اطراف محل وقوع انفچار خودداری کنند.


همچنین مقام‌های امنیتی اعلام کردند که تدابیر لازم برای مقابله با انفجار احتمالی دوم اتخاذ شده است.


رجب طیب اردوغان اعلام کرد که عامل انفجار سلطان احمد فردی انتحاری تبعه سوریه بوده است. وی همچنین خواستار برگزاری نشستی فوری برای بررسی ابعاد حادثه شد.


فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر محکوم کردن حادثه انفجار در منطقه‌ای توریستی در مرکز استانبول، با خانواده قربانیان حادثه ابراز همدردی کرد.


معاون نخست‌وزیر ترکیه نیز گفت: «بیشتر افرادی که در این حادثه کشته و یا زخمی شده‌اند، خارجی هستند.»


همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه لحظاتی پیش با صدور بیانیه ای نسبت به انفجار مهیب در ترکیه که به کشته و زخمی شدن 25 نفر منجر شده است،‌ واکنش نشان داد.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته