دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1400 - 19:43

جایگاه درب برقی شیشه ای و درب دستی شیشه ای در ساختمان ها

جایگاه درب در ساختمان ها به عنوان درگاه ورودی بسیار حائز اهمیت است. درب ها یک رابط بین فضای داخلی و فضای خارجی در ساختمان ها هستند از این رو باید از امنیت بالایی برخوردار باشند.
کد خبر : 611200
درب برقی شیشه ای



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، جایگاه درب در ساختمان ها به عنوان درگاه ورودی بسیار حائز اهمیت است. درب ها یک رابط بین فضای داخلی و فضای خارجی در ساختمان ها هستند از این رو باید از امنیت بالایی برخوردار باشند. از گذشته تا کنون افراد از انواع درب با جنس های مختلفی استفاده کردند تا هم زیبایی و جذابیت خاصی داشته باشد و هم امنیت کافی را برای ساختمان ایجاد کند. در گذشته ی نه چندان دور معمولا برای ساختمان ها از انواع درب چوبی و فلزی بهره می گرفتند اما با گذشت زمان و ورود شیشه سکوریت به عرصه ی صنعت ساختمان استفاده از درب های شیشه ای نیز روز به روز در حال افزایش می باشد. درب های شیشه ای علاوه بر زیبایی، استحکام بالایی نیز دارند و می توانند امنیت خوبی نیز داشته باشند. درب های شیشه ای هم به صورت برقی و هم به صورت دستی کاربردهای فراوانی دارند که در ادامه به مزایا و معایب آنها می پردازیم.


درب برقی شیشه ای


کاربرد درب برقی امروزه برکسی پوشیده نیست، از آنجاییکه درب برقی به طور خودکار باز و بسته می شود و نیروی انسانی در آن دخالت ندارد برای اقشار مختلفی از جامعه مناسب می باشد. درب برقی به صورت درب برقی شیشه ای و درب برقی پارکینگی وجود دارد که هریک کاربرد خاص خودشان را دارند


درب برقی شیشه ای قابلیت نصب در ورودی اکثر اماکن همچون بانک ها، بیمارستان ها، هتل ها، مراکز تجاری و تفریحی و ساختمان ها را دارد. درب شیشه ای اتوماتیک انواع مختلفی دارد که بنا به کاربرد و عرض ورودی می توان از یکی از این مدلها استفاده کرد. دربهای اتوماتیک شیشه ای علاوه بر زیبایی که دارند در میزان اتلاف انرژی بسیار جلوگیری می کنند و این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. همچنین برای مراکز پرترددی همچون بانک و بیمارستان که در طول روز افراد زیادی عبور و مرور می کنند درب خودکار میتواند مانع از انتقال انواع بیماری شود چراکه افراد زیادی بایک دستگیره در ارتباط خواهند بود حال آنکه باز شدن و بسته شدن درب به طور خودکار مانع از ارتباط افراد با دستگیره خواهد بود.


درب برقی شیشه ای می تواند به صورت فریم دار و یا بدون فریم (فریم لس) ساخته شود. شیشه ی مورد استفاده در دربهای خودکار از جنس سکوریت و یا لمینت می باشد. هرچه ضخامت شیشه ی مورد استفاده بیشتر باشد، مقاومت آن نیز در برابر ضربه و فشار بیشتر می شود. شیشه سکوریت نشکن و یا لمینت را می توان به صورت سندبلاست و یا رنگی برای هماهنگی بیشتر درب برقی با نمای ساختمان سفارش داد.


جایگاه درب برقی شیشه ای و درب دستی شیشه ای در ساختمان ها



درب دستی شیشه ای


درب های دستی نوع دیگری از درب های پرکاربرد در ساختمان ها می باشند که معمولا در اماکنی بیشتر استفاده می شوند که تردد پایینی دارند. این دربهای پرکاربرد شیشه ای معمولا در منازل و یا به عنوان درب سکوریت در سرویس های بهداشتی و حمام ها کاربرد دارند. بازشوی دربهای دستی شیشه ای میتواند به صورت کشویی ویا لولایی باشد. درب دستی کشویی معمولا طرفدار بیشتری دارد چرا که فضای کمتری را اشغال می کنند و برای هرفضایی قابل استفاده می باشند. در مقابل دربهای دستی لولایی شیشه ای فضای ۹۰ در جه ای را برای باز و بسته شدن احتیاج دارند و در مواقعی که دربهای کشویی قابل نصب شدن نباشد کاربرد دارند. دربهای دستی شیشه ای نیز از جنس سکوریت و یا لمینت می باشند و می توان همانند درب های برقی از شیشه های مات و رنگی برای خصوصی سازی فضا و یا حک کردن آرو و لوگو در اداره ها بهره برد.


درب لیفت اند اسلاید


درب لیفت اند اسلاید یک نوع درب دستی شیشه ای می باشد که امروزه در مناطق بادخیز و در ویلاها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. درب لیفت اند اسلاید همانند دربهای کشویی باز و بسته می شود اما ایرادی که در دربهای دستی ریلی وجود دارد را پوشش می دهد. درب های ریلی عایق پذیری خوبی ندارند اما سیستم درب لیفت به گونه ای طراحی شده است که این نقص را به خوبی پوشش می دهد، به طوریکه هنگام باز کردن درب های لیفت با کشیدن دستگیره درب در حالت لیفت قرار می گیرد و به بالا کشیده می شود بدین ترتیب از لاستیک های بین پروفیل فاصله می گیرد، سپس در حالت کشویی یا همان اسلاید به سمت چپ یا راست کشیده می شود. بعد از بسته شدن درب مجدد درب با لاستیک بین پروفیل درگیر می شود و عایق پذیری به طور کامل از چهار طرف انجام می شود و امکان نفوذ گرد وغبار و یا عبور حیوانات وجود نخواهد داشت. از این رو درب و پنجره ی لیفت اند اسلاید بیشتر مورد استقبال می باشد. قیمت درب های لیفت از دربهای کشویی بالاتر می باشد و این تنها عیب سیستم های لیفت اند اسلایدینگ است.


جایگاه درب برقی شیشه ای و درب دستی شیشه ای در ساختمان ها


شرکت درتیس ارائه دهنده ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای ودربهای دستی شیشه ای می باشد ف این شرکت قادر به ساخت انواع دربهای شیشه ای خارج ازابعاد استاندارد نیز هست و توانسته با اجرای چنین پروژه های خاصی در نزد کارفرمایان محترم اعتبار کسب کند و در بین شرکت های همکار بی رقیب باشد.


شما عزیزان می توانید برای دیدن کلیه ی نمونه کارها به سایت doortis.ir مراجعه نمایید و در صورت ثبت سفارش از طریق راههای ارتباطی زیر با همکاران ما در ارتباط باشید


راه های ارتباطی با ما


۳۴ ۳۰ ۱۱ ۴۴ ۰۲۱


۹۵۹ ۵۷۰ ۴۴ ۰۲۱


۵۶۲ ۵۷۲ ۱ ۰۹۱۲


منبع : doortis.ir



انتهای پیام/

برچسب ها: درب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته