دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1394 - 11:42

نگرانی اسرائیل از همکاری نظامی میان ایران و روسیه

روزنامه‌ای اسرائیلی در گزارشی که امروز سه‌شنبه منتشر شد از نگرانی اسرائیل از همکاری نظامی میان ایران و روسیه پرده برداشت.
کد خبر : 61089

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار، روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ اسرائیل نوشت: «ماموران امنیتی روسیه به تهران رفتند تا مذاکرات خود را با ایران بر سر قرارداد بزرگ تسلیحاتی را کامل کنند. بر طبق این قرارداد، مسکو تهران را به جنگنده‌هایی از نوع سوخو 30 مجهز و خط تولید تانک‌هایی از نوع تی 72 را در ایران راه‌اندازی می‌کند.»


این روزنامه افزود: «علاوه بر این، قرارداد تسلیحاتی میان تهران و مسکو شامل تجهیز ایران به موشک‌های پیشرفته ضد ناو یاخونت و تجهیزات جنگی دیگر می‌شود.»


این پیمان‌نامه نظامی میان دو کشور در حالی امضا می‌شود که مقام‌های اروپایی و آمریکایی خبر از قریب‌الوقوع بودن لغو تحریم‌های اقتصادی ایران خبر می‌دهند.


یدیعوت آحارونت می‌نویسد: «مقام‌های عالی‌رتبه اسرائیل دولت آمریکا را متهم به نادیده گرفتن عمدی ابعاد نظامی تحریم‌ها و تلاش نکردن در راستای فشار بر ایران می‌کنند و می‌گوبند که ایران در حال پیشبرد سلاح‌های استراتژیک خود از جمله موشک‌های بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته