تحصیل ۱۷۰ دانشآموز در دوره متوسطه دوم سمای بابل/ کدام دانشآموزان پنجشنبه به مدرسه میروند؟
مریم قلیپور در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در بابل با اشاره به سرآغاز برگریزان پاییز هزاررنگ که مزیّن به شور حسینی است، اظهار کرد: در طلیعه مهر مهربان که قاصدکها خبر از بازگشایی مدارس میدهند بر روح بلند امام خمینی(ره) درود میفرستیم، بزرگ معمار انقلاب اسلامی که تعلیم و تعلّم را عبادت برشمرد و معلّم و مدرسه را مبدأ سعادت و شقاوت دانست.
وی اضافه کرد: ماه مهر فصل رویش مهربانی و خردورزی با گامهای بزرگ و اندیشههای پاک و سترگ است و معلمان و دانشآموزان در بنیادیترین نهاد تعلیم و تربیت با همدلی، موجب تعالی کشور بهمنظور نیل به حیات طیبه و دستیابی به قلههای رفیع دیانت و دانایی بر دیباچه قاموس تاریخ مینگارند، چنانکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانستند.
مدیر مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، تعداد دانشآموزان این مرکز را ۱۷۰ نفر برشمرد که در سه رشته علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی در پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم مشغول تحصیل هستند.
اهداف مدرسه غیرانتفاعی متوسطه سمای واحد بابل
قلیپور عنوان کرد: با توجه به اهداف مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل جذب دانشآموزان رشد چشمگیری داشته است. این اهداف شامل شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان، تحقق سلامت روحی و روانی، جذابیت، اعتدال، معنویت در راستای اهداف آموزش و پرورش و سازمان سما با ارائه یک سیستم آموزشی کارآمد و بهروز برای تبدیل به یک مدرسه برتر با بهکارگیری کادر مجرب آموزشی و تقویت بنیه خلّاقیت و ابتکار دانشآموزان، دستیابی به مهارتهای مورد نیاز زندگی و تعلیم و تربیت نسلی توانمند است.
مدیر مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل درباره برنامهها و روش تدریس و حضور دانشآموزان نیز چنین توضیح داد: سیاست کلی مدرسه بهاین صورت است که تدریس به صورت نیمهحضوری بوده و فعالیتها در سه مرحله حضوری، مجازی در فضای اسکایروم و واتسآپ صورت میگیرد.
قلیپور با بیان اینکه تدریس دانشآموزان در فضای اسکایروم با نظارت کامل مدیریت و مسئولان پایه صورت میگیرد، مطرح کرد: در واتسآپ هم دانشآموزان گروهبندی شده و حل تمرین، فیلمهای آموزشی، اطلاعرسانی امتحانات و .. در این فضا انجام میشود.
وی متذکر شد: روزهای پنجشنبه دانشآموزانی که دارای مشکل و ضعف درسی هستند به صورت حضوری برای رفع اشکال و کلاسهای فوق برنامه تست در مدرسه حاضر میشوند.
مدیر مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل به مسائل فرهنگی مدرسه هم گریزی زد و به آنا گفت: فرهنگپذیری و جامعهپذیری ازجمله اصلیترین و مهمترین کارکردهای نهاد تعلیم و تربیت محسوب میشوند؛ چراکه مهمترین سازوکار برای شکلگیری هویت هستند.
قلیپور، شکلگیری هویت را از دیگر اهداف تعلیم و تربیت برشمرد و تأکید کرد: معلم مهمترین و مؤثرترین عنصر در فرآیند تعلیم و تربیت است؛ بنابراین معلم در فرآیند فرهنگپذیری، جامعهپذیری و شکلگیری هویتی بهخصوص هویت فرهنگی دانشآموزان نقش کلیدی دارد.
موفقیت نهاد تعلیم و تربیت وابسته به تربیت فرهنگی است
وی بیان کرد: موفقیت نهاد تعلیم و تربیت وابسته به تربیت فرهنگی و شکلگیری هویتی است و در این راستا دبیرستان سمای متوسطه دوم به ترویج و نهادینهسازی مسائل دینی در دانشآموزان و دبیران است.
مدیر مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با بیان اینکه مراسم فرهنگی (در اعیاد و سوگواری) در مدرسه برگزار شده، مطرح کرد: کارکنان، دبیران و دانشآموزان هم در این مراسم شرکت میکنند.
قلیپور درباره نوع فعالیت عملکرد مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بیان کرد: این مرکز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ موفقیتهای زیادی را در زمینههای علمی، فرهنگی و پژوهشی کسب کرده است.
وی با تشریح دستاوردهای مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متوسطه دوم سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، این دستاوردها را کسب رتبه برتر کشوری پژوهش، کسب رتبه در یازدهمین المپیاد علمی نانو مرحله اول کشور، کسب رتبه در سی و یکمین المپیاد علمی مرحله اول کشور در رشته شیمی و نجوم و فیزیک، کسب رتبه برتر شهرستانی پژوهش به مناسبت هفته پژوهش، راهیابی دانشآموزان به دانشگاههای معتبر کشور، کسب رتبه کشوری در جشنواره ملی خلّاقیت، نوآوری و کارآفرینی، کسب رتبه برتر در همیار مشاور، کسب رتبه در المپیاد درونمدرسهای و کسب رتبه فرهنگی و راهیابی به مرحله استانی دانست.
گفتوگو از عباس ولیپور افروزی
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/