دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1400 - 11:52
قادری مطرح کرد؛

ایجاد برج‌های فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر صدرا

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به مسئولان شهر جدید صدرا و شرکت عمران توصیه کرد تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم در کنار دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد برج‌های فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.
کد خبر : 610777
جلسه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شیراز، جعفر قادری در جمع هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، شهر شیراز را دارای مزیت نسبی در بخش آموزشی برشمرد و اظهار کرد: همراهی برخی خیران برای ساخت‌وسازها و توسعه فضای دانشگاهی و آموزشی، یکی از مزایا و نقاط قوت استان فارس است و رخداد برخی ابتکارات در بخش‌های آموزشی به‌ویژه آموزش عالی در استان فارس نشان از این مزیت دارد. برای استفاده از این مزیت باید دانشگاه آزاد اسلامی و به‌ویژه شیوه‌های آموزش غیرحضوری را تقویت کنیم؛ چراکه هر مقدار در تقویت پایه‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها و متخصصان بکوشیم، می‌توانیم ثمر آن را روی زندگی اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار پایین‌دست جامعه شاهد باشیم.


وی مزیت منطقه‌ای و واقع شدن شیراز در مکان جغرافیایی خوش آب‌وهوای کشور را موقعیت بسیار مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی دانست و افزود: حضور استادان نام‌آور و توانمند با توجه به شرایط اقلیمی شیراز بسیار محتمل‌تر از برخی مناطق آزاد کشور بوده و این نقطه قوتی برای راه‌اندازی رشته‌های بین‌الملل برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز است. همان‌طور که حوزه‌های علمیه ایران مرجعیت دینی و علوم حوزوی را در منطقه به خود اختصاص داده، باید به سمتی پیش برویم که دانشگاه‌ها نیز مرجعیت علمی و دانشگاهی منطقه را کسب کنند تا به این واسطه موفق به جذب حداکثری دانشجویان خارجی بشوند.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس آمادگی داریم که برای حل مشکلات دانشگاه و کمک به توسعه همه‌جانبه آن همراهی و همکاری کنیم. باید همه حمایت و همکاری کنند که توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز رقم بخورد تا خانواده‌ها از نگرانی و دغدغه اعزام فرزندانشان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل در این گروه رشته‌ها رهانده شوند.


ایجاد برج‌های فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر صدرا


قادری استفاده از فرصت آموزش مجازی برای جذب استادان مبرز و نام‌آور خارج از کشور در رشته‌های مختلف را فرصتی مغتنم برشمرد و اعلام کرد: آماده حمایت و همکاری برای گسترش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی هستیم به‌ویژه در شرایطی که شیراز به نام قطب علمی کشور شناخته می‌شود باید تلاش کنیم تا با رایزنی و همراهی وزارت علوم و شورای گسترش به ارتقای کمیت و کیفیت این رشته‌ها دست یابیم.


وی درباره طرح ایجاد شهرک‌های کشاورزی و دام‌پروری عنوان کرد: می‌توانیم از توان و ظرفیت استادان دانشگاه آزاد اسلامی فارس برای اجرای این طرح استفاده کنیم. این طرح مانند فرایندی است که در گروه پزشکی رخ می‌دهد و دانشجو بعد از گذراندن مراحلی از تحصیل آکادمیک به فعالیت تجربی، حرفه خود وارد می‌شود و چند ترم مستقیماً با بیمار و محیط درمان مواجه می‌شود. در طرح شهرک‌های کشاورزی هم دانشجو مجبور می‌شود که بعد از مراحلی از تحصیل به اجرای عملی مطالب تئوری بپردازد و تجربه کسب کند.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به مسئولان شهر جدید صدرا و شرکت عمران توصیه کرد تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم در کنار دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد برج‌های فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان روی بیاورند تا اثرگذاری دانشگاه در جامعه، عملیاتی و اجرایی شود؛ چراکه استفاده از توان تخصصی دانشگاهیان در طرح‌های اقتصادی استان موجب پخته‌تر و دقیق‌تر شدن اجرای کارها می‌شود.


قادری از شرکت عمران صدرا خواست تا برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز دانشگاه در بخش رفاهی استادان و کارکنان و توسعه فضاهای ورزشی دانشگاه همکاری لازم را اعمال کنند تا سایت مجتمع و کامل برای برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گیرد.


همکاری نمایندگان مجلس برای افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در شیراز


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه را با دارابودن بیش از ۵۷ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیئت علمی، بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی جنوب کشور خواند و خواستار حمایت و همکاری نمایندگان مجلس برای فراهم شدن امکان استفاده از ظرفیت واحد علوم و تحقیقات تهران و واحدهای استان تهران برای افزایش و توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در شیراز و فارس شد.


محمدرضا قائدی گفت: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی فارس به تعداد کافی عضو هیئت علمی متخصص در رشته‌های مختلف را داراست، انتظار داریم که با حمایت و کمک همه مسئولان امکان توسعه رشته‌ها هرچه زودتر میسر شود که برای این مهم و به‌ویژه توسعه رشته‌های پزشکی در شیراز و استان فارس مکاتبات لازم به سرعت آماده و با همراهی نمایندگان مجلس برای اجرایی شدن آن پیگیری لازم توسط معاونت آموزشی صورت پذیرد.


وی تأکید کرد: کارگروهی برای رفع مشکلات حقوقی و عمرانی واحدهای استان فارس با تأکید جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تشکیل و به حل معضلات عمرانی واحدها منتج شود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/4062/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته