دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1394 - 09:24

درخواست اولاند برای اجرای فوری تدابیر بشردوستانه در سوریه

رئیس‌جمهوری فرانسه در پایان دیدارش با سرپرست تیم مذاکره‌کننده مخالفان سوریه خواستار اجرای فوری تدابیر بشردوستانه در این کشور شد.
کد خبر : 61023

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با ریاض حجاب سرپرست تیم مذاکره‌کننده مخالفان سوریه خواستار اجرای فوری تدابیر بشردوستانه شد و از آن به‌عنوان یکی از شروط آتش‌بس حقیقی یاد کرد.»


رئیس‌جمهوری فرانسه به سرپرست تیم مذاکره‌کننده مخالفان سوریه گفت که ملاک داوری درباره تمایلش برای انجام مذاکره، توقف بمباران‌ مناطق مسکونی و همچنین تحمیل گرسنگی به مردم شهرهای تحت محاصره است.


از سوی دیگر ریاض حجاب با اتهام‌زنی به روسیه درباره بمباران مدرسه‌ای در این کشور، هشدار داد تا زمانی‌که نیروهای خارجی به بمباران سوریه خاتمه ندهند، مخالفان این کشور با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه مذاکره نخواهند کرد.


روز گذشته (دوشنبه) سازمان صلیب سرخ جهانی خبر داد که کاروان کمک‌های بشردوستانه، دمشق را به مقصد شهر «مضایا» واقع در شمال‌شرق سوریه ترک کرد. سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه ( که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) گفته است که در هفته‌های گذشته، دستکم 10 نفر در این شهر به‌علت گرسنگی جان باخته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته