دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1394 - 09:24

شب خونین بغداد ؛ 48 نفر کشته شدند

شب گذشته (دوشنبه) بغداد پایتخت عراق شب خونباری را سپری کرد. افراد مسلح، جلیقه‌های حامل مواد منفجره خود را در یک مجتمع تجاری و خودرویی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی این مجتمع منفجر کردند. انفجارهایی که به کشته شدن دست کم 48 نفر و زخمی شدن 40 نفر دیگر انجامید.
کد خبر : 61019

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه العربیه گزارش کرد: «منابع امنیتی و پزشکی اعلام کردند که دو بمب در شهرک مقدادیه واقع در شرق بغداد منفجر شد و دستکم 20 نفر را کشت و 50 نفر دیگر را زخمی کرد.»


انفجار دیگری در حومه جنوب شرق بغداد روی داد که به کشته شدن دستکم هفت نفر انجامید.


در عین حال خبرگزاری رویترز گزارش کرد که گروه تروریستی داعش که مناطق وسیعی از شمال و غرب عراق را تصرف کرده است، در بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای مجتمع تجاری بغداد را برعهده گرفت. این حملات چند روز پس از آن روی می‌دهد که ارتش عراق، پیروزی بر نیروهای داعش در شهر رمادی مرکز استان الانبار را اعلام کرد.


سعد معان سخنگوی وزارت کشور عراق در این‌باره گفت: «گروه داعش پس از شکست‌های مفتضحانه‌اش دست به اقدامی انتقام‌جویانه زده است.»


به‌دنبال این حادثه، نیروهای پلیس عراق کنترل مجتمع تجاری بغداد را در دست گرفتند. همچنین یک مسئول بلندپایه امنیتی در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی عراق، اخبار منتشره درباره گروگان‌گیری در مجتمع تجاری را رد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب