دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 22:43
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

شفیعی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با معاون وزیر خارجه: عربستان به دنبال تعویق در اجرای برجام است/ سفر اعضای کمیسیون به فردو

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه حضور یافت و در این جلسه درباره اقدامات عربستان در منطقه توضیحاتی را به اعضا ارائه کرد.
کد خبر : 61004

نوذر شفیعی، نماینده مردم ممسنی در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: امیرعبداللهیان در جلسه امروز گفت که عربستان تلاش می‌کند که در منطقه تنش‌آفرینی کند و تا جایی که می‌تواند قصد دارد جلوی اجرای برجام را بگیرد.


وی افزود: امیرعبداللهیان تأکید کرد که عربستان همچنین می‌خواهد حداقل اجرای برجام را به تعویق بیندازد تا انتخابات آمریکا برگزار شود تا شاید با این وجود تغییر در برجام به وجود آید.


همچنین او ابراز امیدواری کرد که عربستان دست از رفتارهای پرخاشگرایانه و بلندپروازانه دست بردارد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بازدید اعضای کمیسیون از سایت هسته‌ای فردو تصریح کرد: فردا این سفر اعضای کمیسیون برای بررسی اجرای برجام صورت می‌گیرد.


شفیعی همچنین درباره طرح نمایندگان برای دریافت غرامت از آمریکا تأکید کرد: این طرح امروز در کمیسیون مورد بحث قرار نگرفت ولی بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند.


وی ادامه داد: پیش از این آمریکا با ادعاهای واهی شکایتی را علیه جمهوری اسلامی در دادگاه مطرح کرد که بر اساس آن دادگاه آمریکا اعلام کرد که حملات تروریستی به پادگان نیروی دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ و بمب گذاری در برج های خبر عربستان در سال ۱۹۹۶ با حمایت ایران صورت گرفته است از این رو دولت آمریکا اموال بلوکه شده ایران را مصادره کرده است، با وجود این حکم غیرقانونی، نمایندگان مجلس طرحی را تهیه کردند که از طریق آن تمام خسارت های آمریکا به ملت ایران از کودتای ۲۸ مرداد بررسی و موضوع دریافت غرامت این خسارت ها مطرح شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته