دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 13:01

سام شپرد با «زبان‌ها» در بازار نمایشنامه

نمایشنامه «زبان‌ها» نوشته سام شپرد با ترجمه محمدعلی کفاش‌زاده وارد بازار شد.
کد خبر : 6097

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، نمایشنامه «زبان‌ها و یک نمایشنامه‌ی دیگر» که به‌‌منظور اجرای هم‌زمان صدا و موسیقی نوشته شده است، محصولی مشترک از سام شپرد و جو چایکین محسوب می‌شود.


در این اثر که برای اولین بار توسط خود این دو نفر اجرا شد ــ چایکین گوینده‌ی صداها (زبان‌ها) و شپرد نوازنده‌ی پرکاشن ــ داستانی توسط تک‌شخصیت نمایشنامه (گوینده) روایت می‌شود که داستان زندگی یک انسان بی‌نام (جهانی‌سازی ایده) است که توسط چندین و چند صدای مختلف (و یا از زبان‌های مختلف) که همگی توسط همان تک‌شخصیت نمایشنامه ادا می‌شوند، بیان می‌شود.


این صداها و یا زبان‌های مختلف می‌توانند بیانگر حالات و نقش‌های مختلف خود ما در زندگی‌مان باشند و همین ویژگی خاص این نمایشنامه است که آن را تبدیل به نمایشنامه مورد علاقه مترجم کرده است. این صداها به‌تناوب و در جای‌جای نمایشنامه با سازها و صداهای مختلف موسیقیایی نیز همراه می‌شوند که خود به جذابیت و نیز پربارتر شدن اثر از جنبه‌ی فکری و نیز اجرایی می‌افزاید.


سام شپرد نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تلویزیونی و سینمایی امریکایی در تاریخ 5 نوامبر 1943 در شهر فورت شرایدن ایالت ایلینویز امریکا چشم به جهان گشود. با این‌که عالم سینما و تلویزیون از خدمات ارزنده این هنرمند بزرگ امریکایی بی‌بهره نمانده است، اما مسلماً اعتبار و شهرت جهانی وی در حوزه‌ای نیست جز نمایشنامه‌نویسی، جایی که در طول تقریباً نیم‌قرن فعالیت مداوم به کسب چندین و چند موفقیت و جایزه‌ی بزرگ برای برخی از نمایشنامه‌هایش نائل آمده است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یکی از بزرگ‌ترین جوایز دنیای هنر و نمایشنامه‌نویسی به‌نام جایزه‌ی پولیترز اشاره کرد.


نمایشنامه «نفرین طبقه گرسنه» از دیگر آثار سام شپرد است که تاکنون توسط انتشارات افراز به چاپ رسیده است.


«زبان ها» در 71 صفحه و با 1100 تیراژ و بهای 5500 تومان توسط انتشارات افراز وارد بازار کتاب می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانی www.afrazbook.com مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتشارات افراز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته