دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تخت‌ روانچی: تحریم‌های بر خلاف برجام در کمیسیون حل و فصل اقتصادی بررسی خواهد شد

معاون اروپا و ‌آمریکای وزیر امور خارجه درباره تحریم‌های جدید کنگره آمریکا و تاثیر آن در اجرایی شدن برجام گفت: با توجه به صراحت برجام اگر تحریم‌ها برخلاف متن برجام باشد، موضوع در کمیسیون حل و فصل اقتصادی بررسی خواهد شد و شکی نداریم که اگر نقض و کاهشی از طرف مقابل صورت گیرد، این مکانیسم را فعال می‌کنیم و با موارد پیش‌بینی شده در برجام پیش خواهیم رفت.
کد خبر : 60932

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مجید تخت‌روانچی در نشست خبری با خبرنگاران به نامه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در همین باره اشاره و اظهار کرد: وی تأکید کرده است که مصوبه‌های اخیر کنگره را به نحوی اجرایی خواهیم کرد که خلاف تعهدات ما در برجام نباشد و باید صبر کنیم و ببینیم چه می‌شود.


این عضو تیم مذاکره هسته‌ای با تأکید بر اینکه جناحی در آمریکا برای به نتیجه نرسیدن برجام تلاش می‌کند، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد لابی صهیونیست‌ها در این زمینه بی‌تأثیر نیست اما در اجرای برجام باید هوشیار باشیم تا از نقطه‌ای متضرر نشویم که قابلت حل و فصل دارد.


تخت‌روانچی تاکید کرد: پیش‌بینی یک روز مشخص برای اجرای برجام امکان‌پذیر نیست زیرا باید کارهایی انجام شود که زمان‌بر است و پیش‌بینی زمان اتمام این کارها و تایید نهایی آژانس انرژی اتمی سخت است.


وی با تاکید بر اینکه امیدواریم ظرف چند روز آینده به روز اجرای برجام برسیم، عنوان کرد: کار طرف مقابل آسان‌تر است چرا که تصمیمات لازم را اخذ و اعلام کرده‌اند و به محض تایید آژانس تحریم‌ها برداشته می‌شود.


تخت‌روانچی در پاسخ به سوالی درباره بازسازی قلب رآکتور اراک بیان کرد: یکی از تعهدات ما این است که اراک نوسازی شود البته بخشی از کار را شرکت‌های داخلی که توانایی دارند، انجام خواهند داد.


وی به توافق با 1+5 درباره اراک اشاره و تصریح کرد: سندی بین وزیران امور خارجه ایران و 6 کشور مقابل امضا شده است که سند پایه محسوب می‌شود اما از آنجا که اجرای کار بر عهده خودمان است، خودمان هم تمهیدات داخلی را انجام خواهیم داد.


معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: بر اساس سند یادشده طراحی جدید برای قلب رآکتور اراک انجام می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته