دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 13:50
وزارت علوم و مجمع جهانی شهر اسلامی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

استفاده از توان دانشگاه‌ها برای سازگاری شهرها با محیط زیست

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجمع جهانی شهر اسلامی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.
کد خبر : 60926

به گزارش آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، این تفاهم‌نامه به امضای دکتر وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم و دکتر مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهر اسلامی رسیده است.


هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه برای توسعه پایدار شهرهای اسلامی و توسعه فعالیت‌های دانشی فناورانه و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و همسوسازی پژوهش‌ها و آموزش‌های دانشگاهی به سمت پاسخ‌گویی به نیازهای علمی مجمع جهانی شهر اسلامی اعلام شده است.


بر اساس تفاهم‌نامه، مجمع جهانی شهر اسلامی نیازهای آموزشی و فناورانه خود را استخراج می‌کند و در قالب پروژه تحقیقاتی یا پایان‌نامه در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم قرار می‌دهد. این مجمع هم‌چنین از توان علمی و فنی دانشگاه‌ها در تدوین اطلس جهانی شهرهای اسلامی، تدوین برنامه توسعه و احیای شهرهای پایدار و سازگار با محیط زیست و تدوین نقشه راه در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی استفاده می‌کند.


وزارت علوم هم متعهد شده است که سیاست‌ها و تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در راستای پاسخ به نیازمندی‌های علمی مجمع جهانی شهر اسلامی فراهم و برای دعوت از استادان برجسته داخلی و خارجی در راستای اهداف علمی با مجمع همکاری کند.


اعطای بورس تحصیلی خارجی و فرصت‌های مطالعاتی بر اساس نیازمندی‌های مجمع جهانی شهر اسلامی در صورت تامین هزینه از سوی آن مجمع و همکاری در برگزاری همایش‌های علمی و دوره‌های آموزشی از دیگر تعهدات وزارت علوم در این تفاهم‌نامه سه ساله است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته